Valitettavasti olen huomannut, että minun on tehtävä muutoksia autotallirakennuksessani ja siirrettävä pari melko vahvaa runkotolppaa sovittaakseni autotallin oven aukon. Tolpat on vinonaulattu ala- ja yläsivuilta. Lisäksi olen naulannut rimoja mainittuihin tolppeihin.

Onko teillä hyviä niksejä saadakseni irrotettua naulat tolpista rikkomatta liikaa ja mieluiten pitäen tolpan ehjänä. Olen käyttänyt 100 mm lankanauloja.

Metallivääntörauta punaisella kahvalla, merkiltään Bahco.

Bästa kompisen!

• Tykkään
ArneTW
  • Laddar…
Oho, mikä hirviö. Mikä sen työkalun nimi on ja miten sitä käytetään? Onko se tehokas?

Naulanvetäjäksi sitä kutsutaan. Vähän hankala käyttää ennen kuin "tajuaa sen", mutta erittäin hyvä olla joskus. Melko hankala käyttää vinoon naulattuun naulaan, joten ehkä on parasta vain purkaa..... sahata poikki ja käyttää sorkkarautaa... vaikea sanoa kokeilematta....:)

Kiitos vastauksesta!

On olemassa pienempi versio Biltemasta. Toimii ihan OK eikä maksa kovin monta kruunua, jos haluaa kokeilla.

Jos pystyt saamaan metallinsahanterän puurakenteiden väliin, voit myös sahata naulan poikki. Sahasin muutamia tukevia ruuveja tällä tavalla viime kesänä, kun muutin terassin rakennetta. Minitigersahan metalliterillä se sujui todella nopeasti.

• Tykkään
Kurtivan
  • Laddar…
Tiigersaha metalliterällä katkot helposti naulaliitokset

Olen itse asiassa saanut tiikerisahan Julasta, jota en ole koskaan käyttänyt. Ehkä sille löytyy käyttöä nyt. Voiko sahata itsensä naulan kohdalle "väärästä" kulmasta? Mitä tarkoitan oikeastaan väärällä kulmalla? Kuvittele, että minun pitäisi sahata reikä seinään. Onnistuuko se pistosahalla ja toimisiko se silloin hyökätä nauloja vastaan, jotka on naulattu yhteen listan kanssa samalla suunnalla kuin runkopuu, samalla tavalla kuin esimerkin seinän kanssa? (mitali sille, joka ymmärtää mitä tarkoitan :-)

Asetat levyn tasaisesti makaavan säännön viereen, poistettavan säännön ja siihen kiinnitetyn säännön väliin.

corre sanoi:
Asetat terän samansuuntaisesti maassa olevan poikkipuun kanssa, poistettavan poikkipuun ja kiinnitetyn poikkipuun väliin.
Lisään kuvan, joka näyttää poikkipuun ja laudan. Se on vinonaulattu yhdellä harvoista nauloista, joka löysi tiensä toiselle puolelle :p.
Pääsenkö käsiksi tämän kanssa tigersahalla?
Puu- ja sälerakenne, johon on naulattu vinosti muutama naula, yksi näkyy lävistäneen puun kokonaan. Kuvassa näkyy myös kangaspinta.

Edit: huomaan, että kuva on vaakasuorassa, joten joudutte kallistamaan päätä 90 astetta :-)

Viimeksi muokattu:
Se on sitten vain ajaa terällä pitkin "rakoa" ja antaa terän purra läpi pitkin

Tämän olen minä: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Spikutdragare-20738/

Se on kopio Atle (Hultafors) "Papegoja":sta. Toimii hyvin, ainoa on se, että mutteria joka pitää sen kasassa pitää kiristää silloin tällöin jos, kuten minä, ei jaksa laittaa pisaraakaan Locktiteä kierteeseen.

Sain lainata Atlen naapurilta ja toki se oli hieman parempi, mutta en voinut saada itseäni ostamaan naulanvetäjää melkein 500 kruunulla.

Alkuperäinen: http://www.jula.se/spikutdragare-atle-100075

corre sanoi:
Se on sitten vaan ajaa terällä pitkin "rakoa" ja antaa terän pureskella tiensä läpi pitkin
Mutta eikö terä vahingoitu, kun se tulee puuta vasten näin? Ehkä en ymmärrä, mitä tarkoitat...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.