2 708 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Puhkaistu höyrysulku
Huomasin juuri, että "me" olemme, kun "me" asensimme uudelleenrakennuslevyjä olemassa olevan kipsilevyn päälle, käyttäneet liian pitkiä ruuveja, joten olemme puhkaisseet koko talon höyrysulun.
Jälkiviisaasti ajateltuna meidän olisi pitänyt liimata.
Kuinka paha asia tämä on. Täytyykö meidän purkaa kaikki. Vai onko niin, että niin kauan kuin ruuvi pysyy siellä, se ei ole hyvä, mutta toimii?
Miten vakuutusyhtiö suhtautuisi tähän mahdollisten tulevien kosteusongelmien kohdalla? Tätä ei pidettäisi ammattitaitoisesti tehtynä, emmekä todennäköisesti saisi vakuutusrahoja siitä?
Seinät koostuvat:
Puiset paneelit
50 mm mineraalivillalevyt höyrysulkukerroksella
Rankakehys
120 mm mineraalivillalevyt
Muovikalvo
13 mm kipsi
6 mm kipsi
Ilmanvaihto talossa on hyvä, ja siinä on mekaaninen poistoilma ja korvausilmaventtiili kaikissa ikkunoissa.
Onnea talon omistamiseen!
Jälkiviisaasti ajateltuna meidän olisi pitänyt liimata.
Kuinka paha asia tämä on. Täytyykö meidän purkaa kaikki. Vai onko niin, että niin kauan kuin ruuvi pysyy siellä, se ei ole hyvä, mutta toimii?
Miten vakuutusyhtiö suhtautuisi tähän mahdollisten tulevien kosteusongelmien kohdalla? Tätä ei pidettäisi ammattitaitoisesti tehtynä, emmekä todennäköisesti saisi vakuutusrahoja siitä?
Seinät koostuvat:
Puiset paneelit
50 mm mineraalivillalevyt höyrysulkukerroksella
Rankakehys
120 mm mineraalivillalevyt
Muovikalvo
13 mm kipsi
6 mm kipsi
Ilmanvaihto talossa on hyvä, ja siinä on mekaaninen poistoilma ja korvausilmaventtiili kaikissa ikkunoissa.
Onnea talon omistamiseen!
Hmm. En osaa sanoa voiko siitä seurata ongelmia höyrysulun kanssa, mutta olen epäileväinen siitä, kuinka hyvin se kestää, kun se on kiinnitetty vain gipsiin?G Guybrush666 sanoi:
Edit: veikkaukseni on, että se toimii niin kauan kuin ruuvi pysyy paikallaan.
On varmasti enemmän taloja vanhalla toteutuksella kuin uudella, tyypillisesti kaikki talot 30-35 vuoden ajalta.Nissens sanoi:
Ja tyypillisesti kaikissa vanhoissa on rei'itetty höyrynsulku, riittää kun naulaa taulua seinään.
Muovi hieman seinän sisällä on melko uusi ilmiö, arvaan että se tuli laajasti käyttöön 15 vuotta sitten.
TS:lle. Asun rivitalossa, joka on rakennettu vuonna -92, yksinkertainen kipsilevy, jossa muovi suoraan takana ja useissa kohdissa rei'itetty. Hyvä ilmanvaihto poistoilmalämpöpumpun kautta. Ei ole mitään ongelmia taloissa ollenkaan (30 kpl). Toisella vastaavalla alueella, joka on rakennettu samanaikaisesti, on ongelmia kosteuden ja homeen kanssa (omistusoikeus). Jotkut ovat vaihtaneet poistoilmalämpöpumpun rikkoontuessa pelkkään sähkökattilaan, koska se on edullisempi hankintahinnaltaan, eivätkä ole sitten huolehtineet ilmanvaihdosta talossa. Silloin heillä on ollut ongelmia.
Kummallista, sillä talossani, joka on 20 vuotta vanha, on se, eikä se ollut uusi silloin...Isakare sanoi:
Luulisin, että on enemmän taloja vanhalla tavalla kuin uudella, tyypillisesti kaikki talot 30-35 vuoden ajalta.
Ja tyypillisesti kaikissa vanhoissa on punctured höyrysulku, riittää, että laittaa naulaamalla taulun.
Muovi vähän syvemmällä seinässä on aika uusi ilmiö, arvelisin, että tuli laajemmin käyttöön 15 vuotta sitten.
Ja luulen, että useimmissa taloissa ei ole ollenkaan höyrysulkua. Se taisi tulla 80-luvulla?
Klikkaa tästä vastataksesi