Huomasin juuri, että "me" olemme, kun "me" asensimme uudelleenrakennuslevyjä olemassa olevan kipsilevyn päälle, käyttäneet liian pitkiä ruuveja, joten olemme puhkaisseet koko talon höyrysulun.

Jälkiviisaasti ajateltuna meidän olisi pitänyt liimata.

Kuinka paha asia tämä on. Täytyykö meidän purkaa kaikki. Vai onko niin, että niin kauan kuin ruuvi pysyy siellä, se ei ole hyvä, mutta toimii?

Miten vakuutusyhtiö suhtautuisi tähän mahdollisten tulevien kosteusongelmien kohdalla? Tätä ei pidettäisi ammattitaitoisesti tehtynä, emmekä todennäköisesti saisi vakuutusrahoja siitä?

Seinät koostuvat:

Puiset paneelit
50 mm mineraalivillalevyt höyrysulkukerroksella
Rankakehys
120 mm mineraalivillalevyt
Muovikalvo
13 mm kipsi
6 mm kipsi

Ilmanvaihto talossa on hyvä, ja siinä on mekaaninen poistoilma ja korvausilmaventtiili kaikissa ikkunoissa.

Onnea talon omistamiseen!
 
Onko remonttikipsi hyvin ruuveilla kiinnitetty runkoihin aivan kuten ensimmäinen kipsikerros?
 
R RobZombie sanoi:
Onhan remonttikipsilevy ruuvattu koolauksiin aivan kuten ensimmäinen kerros kipsilevyä?
Viestintäkatkos on johtanut siihen, että 900mm remonttikipsilevy on kiinnitetty 60 cm koolauksiin, joten kipsilevy on ruuvattu myös kipsilevyyn.
 
G Guybrush666 sanoi:
Viestintävirhe on aiheuttanut 900mm revoneringsgips cc 60 reglar:lle, joten se on myös kiinnitetty gipsiin.
Hmm. En osaa sanoa voiko siitä seurata ongelmia höyrysulun kanssa, mutta olen epäileväinen siitä, kuinka hyvin se kestää, kun se on kiinnitetty vain gipsiin?

Edit: veikkaukseni on, että se toimii niin kauan kuin ruuvi pysyy paikallaan.
 
Jos poistat kaikki ruuvit, voit saada ongelmia, mutta niin kauan kuin ne pysyvät kiinni, mitään ei tapahdu.
 
Suurin osa taloista on puhkaistu höyrynsulkukalvo, ja ne pysyvät pystyssä, samoin omani.
 
  • Tykkään
Isakare ja 1 muu
  • Laddar…
Nissens
Raka Raka sanoi:
Suurin osa taloista on rikkoutunut höyrysulku ja ne seisovat edelleen, kuten myös minun.
Eiväthän ne luonnollisesti ole. Suurin osa taloista, joissa on höyrysulku, on se hieman seinän sisällä…
 
Nissens Nissens sanoi:
Luonnollisesti niillä ei ole. Suurin osa taloista, joissa on höyrynsulku, on se hieman seinän sisällä…
On varmasti enemmän taloja vanhalla toteutuksella kuin uudella, tyypillisesti kaikki talot 30-35 vuoden ajalta.
Ja tyypillisesti kaikissa vanhoissa on rei'itetty höyrynsulku, riittää kun naulaa taulua seinään.
Muovi hieman seinän sisällä on melko uusi ilmiö, arvaan että se tuli laajasti käyttöön 15 vuotta sitten.
 
TS:lle. Asun rivitalossa, joka on rakennettu vuonna -92, yksinkertainen kipsilevy, jossa muovi suoraan takana ja useissa kohdissa rei'itetty. Hyvä ilmanvaihto poistoilmalämpöpumpun kautta. Ei ole mitään ongelmia taloissa ollenkaan (30 kpl). Toisella vastaavalla alueella, joka on rakennettu samanaikaisesti, on ongelmia kosteuden ja homeen kanssa (omistusoikeus). Jotkut ovat vaihtaneet poistoilmalämpöpumpun rikkoontuessa pelkkään sähkökattilaan, koska se on edullisempi hankintahinnaltaan, eivätkä ole sitten huolehtineet ilmanvaihdosta talossa. Silloin heillä on ollut ongelmia.
 
Nissens
Isakare Isakare sanoi:
Luulisin, että on enemmän taloja vanhalla tavalla kuin uudella, tyypillisesti kaikki talot 30-35 vuoden ajalta.
Ja tyypillisesti kaikissa vanhoissa on punctured höyrysulku, riittää, että laittaa naulaamalla taulun.
Muovi vähän syvemmällä seinässä on aika uusi ilmiö, arvelisin, että tuli laajemmin käyttöön 15 vuotta sitten.
Kummallista, sillä talossani, joka on 20 vuotta vanha, on se, eikä se ollut uusi silloin...

Ja luulen, että useimmissa taloissa ei ole ollenkaan höyrysulkua. Se taisi tulla 80-luvulla?
 
Nissens Nissens sanoi:
Kummallista, koska talossani, joka on 20 vuotta vanha, se on, ja se ei ollut uusi silloin...

Ja luulisin, että useimmissa taloissa ei ole lainkaan höyrysulkua. Se tuli kai 80-luvulla?
Rakennettiin varmaan eri tavalla siihen aikaan, minulla oli se talossani -66 lähtien.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.