12 770 lukukertaa ·
5 vastausta
13k lukukertaa
5 vastausta
Puhdista savupiippu ulkopuolelta
Minulla on muurattu savupiippu katolla, jonka ajattelin rapata, kun minulla on jo nosturi paikalla.
Saumat ovat melko huonossa kunnossa joissakin paikoissa, täytyykö minun ensin saumailla uudelleen ennen rappausta vai riittääkö sauman täyttäminen muurilaastilla samalla, kun tasorappaan?
Onko muuta, mitä pitäisi tietää liittyen savupiipun rappaukseen?
Kiitollinen vastauksista, vinkeistä ja ideoista!
Saumat ovat melko huonossa kunnossa joissakin paikoissa, täytyykö minun ensin saumailla uudelleen ennen rappausta vai riittääkö sauman täyttäminen muurilaastilla samalla, kun tasorappaan?
Onko muuta, mitä pitäisi tietää liittyen savupiipun rappaukseen?
Kiitollinen vastauksista, vinkeistä ja ideoista!
Nykyään savupiiput rapataan tiilistä B-laastilla ja usein laitetaan "verkko". Laastiin laitetaan verkko, jotta se kestäisi paremmin.K K-S-L sanoi:
Jos on vanha talo, savupiippu on muurattu kalkkilaastilla. Silloin voi harkita rappausta hydraulisella kalkkilaastilla. Mutta usein ei rapattu, vaan tiilisavupiippuja aikaisemmin, koska kalkkilaasti ei kestänyt hyvin alttiissa paikoissa.
Kiitos vastauksesta. Ajattelin käyttää KCB:tä Bösarpilta. Uskotko että se toimii?Claes Sörmland sanoi:
Tänään tiilipiiput rapataan B-laastilla ja yleensä "verkotetaan". Verkko rapataan laastiin, jolloin se pysyy paremmin.
Jos talo on vanha, piippu on muurattu kalkkilaastilla. Voit silloin harkita rappaamista hydraulisella kalkkilaastilla. Mutta usein vanhoja piippuja ei rappattu ollenkaan, koska kalkkirappaus ei kestänyt hyvin altistetuilla paikoilla.
Jos minun on verkotettava piippu, minun on poistettava levy, enkä uskalla.. ajattelin siksi rapata ohuesti vapaalla kädellä.
Talo on vanha ja olisin halunnut säilyttää tiilen, jos se olisi ollut alkuperäinen, mutta valitettavasti se ei ole. Vanha piipun yläosa on purettu joskus 60-luvulla ja korvattu melko rumalla tiilillä, joka ei sovi muuhun taloon. Joten kyse on pelkästään esteettisistä syistä, miksi haluan rapata.
Claes Sörmland sanoi:
Tänään tiilipiiput rapataan B-laastilla ja yleensä "verkotetaan". Verkko rapataan laastiin, jolloin se pysyy paremmin.
Jos talo on vanha, piippu on muurattu kalkkilaastilla. Voit silloin harkita rappaamista hydraulisella kalkkilaastilla. Mutta usein vanhoja piippuja ei rappattu ollenkaan, koska kalkkirappaus ei kestänyt hyvin altistetuilla paikoilla.
Klikkaa tästä vastataksesi