Har rivit en platsbyggd gammal garderob och knackat bort putsen som suttit löst (under mark). Över mark och på innervägg sitter putsen mycket bra men är målad med en glansig färg. Övriga källaren (vit del på bild) är målad sedan tidigare med silikatfärg.
Jag tänkte skrapa av den glansiga färgen. Putsa med C-bruk på hålstenen där det nu saknas puts. Vänta tills halvtorrt och sedan pensla på ett tunt lager bruk på hela ytan, inkl ytan där jag skapat av färg (gult på bild). Vad tror ni om det?
Pensla på för att jag kan inte bygga någonting med puts på ytan över mark utan att skapa en kant. Vet att det inte blir perfekt, men det är bara en tvättstuga...
För info, källaren är isolerad o dränerad sedan ett par år tillbaka, så det är snustorrt. Skadorna är sedan tidigare.
Raaputin melko reilusti maalin alta, joten pitäisi onnistua lautaamisen kanssa kuitenkin. Jos se näyttää hyvältä jälkeenpäin, palaan asiaan kuvan kera
Voin muuten suositella Bahcon aaltoilevia skrapabladeja maaliraaputtimelle. Erittäin tehokas rappauksessa ja pitää terävyytensä erittäin hyvin. Näiden 4m² jälkeen en ole vielä kääntänyt terää ja terävyys on yhä hyvä. Suorat skrapablaneet liukuvat, aaltoileva pureutuu paremmin. Kuitenkin maksaa 200 pix...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.