5
Hei,
Remontoimme kellariamme ja olemme palkanneet yrityksen. Meillä on rapatut seinät, ja ajatuksena on pitää ne rouheina, mutta tehdä niistä siistimpiä. Ei mikään luksusremontti, vaan kellari on tarkoitettu varastoksi ja pesutuvaksi eikä asuintilaksi, paitsi satunnaisesti vieraille.

Meillä oli rappauksen irtoamista ja onttoa kohtaa siellä täällä eri paikoissa seinissä. Seinät oli maalannut joku talon aikaisempi omistaja puumaalilla, mikä olen lukenut ei ole hyvä, sillä se sulkee kosteuden seinään.

Olin puhunut yrityksen kanssa ja myös kirjannut ylös, että he poistaisivat vanhan rappauksen tarvittaessa ja laittaisivat uutta/korjaisivat, mutta poistaisivat puumaalin ulkoseinistä ja rapaisivat uudelleen. Nyt yritys on aloittanut työn ja alkanut poistaa maalia myös sisäseinistä, mikä tarkoittaa, että tarvitaan paljon uutta rappausta ja se vie huomattavasti kauemmin kuin suunnitelma.

He käyttävät säkkejä "Weber Wall plaster rapid" -tuotetta, jota olen googlannut. Näyttää olevan kallista verrattuna muihin laasteihin, ja nyt luen täältä foorumilta, että rapattu seinä pitää punapohjustaa ja laittaa verkko saadakseen hyvän ja kestävän lopputuloksen.

Käännyn tänne kysymyksillä paljon asiantuntevammille kuin minä:

1. Riittääkö, että poistaa ja korvaa rappauksen "tarvittaessa" ja on vain tarkempi ulkoseinien kanssa vai pitäisikö koko kellari hioa, kun kerran palkataan joku, vaikka rappaus monissa seinissä on ihan ok? Ajattelin vain maalata vanhan rappauksen sisäseinissä, missä se näyttää hyvältä.

2. Kokemuksia Weber Wall plaster rapidista? Hyvä vai huono käyttää? Pitääkö punapohjustaa ja verkottaa?

Kuten huomaatte, minulla ei ole itse mitään käsitystä ja siksi en voi arvioida yrityksen työn laatua. Haluan, että se on kestävä eikä tarvitse tehdä uudelleen muutaman vuoden päästä.
 
Luota firmaan, että he tekevät hyvää työtä!
Verkko ei ole välttämätön, sitä käytetään harvoin korjauksissa ja repeissä. Sen sijaan, jos koko seinä pitää rapata kokonaan uudelleen.
Voit luottaa Weberin tuotteisiin.
 
Ei käytetä punamultaa kun korjataan seinissä, se on tarkoitettu uudelleen rappattuihin seiniin. Sitten se laasti, jota he käyttävät, on enemmän kuin kittiä, mutta varmasti he tietävät siitä.
 
5
Kiitos vastauksistanne. He ovat käyttäneet Weber Wall plaster rapidia kun ovat rappaneet uudelleen koko huoneen ja kokonaiset seinät. Ei ainoastaan tasoitteena.

Kesti 1 työpäivän rapata kaksi seinää huoneessa, joka on noin 20 m². Ei tehty ennakkotyötä seinille siinä huoneessa, koska olimme jo hioneet ne. Vaikuttaako tämä olevan kohtuullinen ajankäyttö?
 
Minä, kunnianhimoinen amatööri, puhdistan 1-2 neliömetriä tunnissa. Kuitenkin nopeammin karkean puhdistuksen yhteydessä.
 
  • Tykkään
freubinski ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.