13 460 lukukertaa ·
5 vastausta
13k lukukertaa
5 vastausta
portaikon kunnostus???
Aion korjata portaamme ja mietin, mitä näistä minun pitäisi käyttää? Mikä on kestävin ja edullisin. Kuinka vaikeaa se on asentaa?
1. stepkit Stepkit.com
2. duri Duri Svenska AB
3. inland Abi-Trä AB
Olen itse rempannut vaihtoehdolla 1.
Olen tyytyväinen lopputulokseen ja sen asentaminen oli erittäin helppoa, paljon kiitos sen apparatin, joka tuli mukana askelmien mittaamiseen.
Ainoa haittapuoli, jonka huomasin, oli, että materiaali tuntui hieman halkeamisalttiilta sahattaessa, mutta selvisin siitä, että se halkeili uusien askelmien ulkopuolella.
Tästä huolimatta voin mielestäni suositella vaihtoehtoa 1.
Olen tyytyväinen lopputulokseen ja sen asentaminen oli erittäin helppoa, paljon kiitos sen apparatin, joka tuli mukana askelmien mittaamiseen.
Ainoa haittapuoli, jonka huomasin, oli, että materiaali tuntui hieman halkeamisalttiilta sahattaessa, mutta selvisin siitä, että se halkeili uusien askelmien ulkopuolella.
Tästä huolimatta voin mielestäni suositella vaihtoehtoa 1.
Hei hls!
Olen käyttänyt stepkits-porrasmittaria, joka oli aiemmin erikseen ostettavissa.
Sitten ostin tavallista laminaattilattiaa, jonka liimasin porrasaskelmiin. Toimi loistavasti!
Jos selaat alla olevan linkin alaspäin, näet muutamia kuvia portaistamme:
http://www.byggahus.se/forum/golv/28540-renovera-inomhustrappan.html
Olen käyttänyt stepkits-porrasmittaria, joka oli aiemmin erikseen ostettavissa.
Sitten ostin tavallista laminaattilattiaa, jonka liimasin porrasaskelmiin. Toimi loistavasti!
Jos selaat alla olevan linkin alaspäin, näet muutamia kuvia portaistamme:
http://www.byggahus.se/forum/golv/28540-renovera-inomhustrappan.html
Kiitos vastauksista, ne ovat antaneet uusia näkökulmia asiaan, mutta myös uusia kysymyksiä. & kiitos kuvista portaista, poggan, niistä tuli todella hienot ja erittäin inspiroivat.
1. Mikä oli kustannus stepkitille & laminaatille teidän portaissa?
2. Kuinka monta porrasta oli kyseessä?
3. Koska minulla on pieniä lapsia, mietin tuliko laminaattiportaat & stepkitti liukkaaksi?
1. Mikä oli kustannus stepkitille & laminaatille teidän portaissa?
2. Kuinka monta porrasta oli kyseessä?
3. Koska minulla on pieniä lapsia, mietin tuliko laminaattiportaat & stepkitti liukkaaksi?
Hei hls! Ja kiitos!
Kustannukset meidän portaasta eivät olleet paljon.
"Trappkompassen" noin 350 kr.
Kiinnitysaine noin 130 kr.
Laminaattilattia, ostettu Hornbach "halvat" lattiat, noin 40 kr/neliö, en muista kuinka paljon ostin, mutta minun piti yhdistää 2 "lautaa" jokaiseen askelmaan. Minulla on 11 askelmaa eli 11*2=22 kpl.
Portaannokat, en muista mitä ne maksoivat. Mutta valitsin nokan, jossa oli uritettu ja leveä yläpinta, jotta ei liukastuisi.
Ja, onko lattia liukas, EI meistä, ja meillä on myös lapsia, eikä he ole liukastuneet.
Yhteensä koko juhla maksoi varmaan noin 1500-2000 kr. (noin)
Kustannukset meidän portaasta eivät olleet paljon.
"Trappkompassen" noin 350 kr.
Kiinnitysaine noin 130 kr.
Laminaattilattia, ostettu Hornbach "halvat" lattiat, noin 40 kr/neliö, en muista kuinka paljon ostin, mutta minun piti yhdistää 2 "lautaa" jokaiseen askelmaan. Minulla on 11 askelmaa eli 11*2=22 kpl.
Portaannokat, en muista mitä ne maksoivat. Mutta valitsin nokan, jossa oli uritettu ja leveä yläpinta, jotta ei liukastuisi.
Ja, onko lattia liukas, EI meistä, ja meillä on myös lapsia, eikä he ole liukastuneet.
Yhteensä koko juhla maksoi varmaan noin 1500-2000 kr. (noin)
Stepkit tulee tietysti kalliimmaksi, mutta en ole tarkistanut jokaisen kruunun, mutta yhteensä 12 askelmaa maksaa 5 000 - 6 000 kr.
Koska kyseessä on öljytty tammi, se ei ole liukas ollenkaan. Olemme päättäneet lakata meidän, jotta suojelisimme portaat hieman paremmin, mutta siitä huolimatta emme koe, että portaat olisivat tulleet liukkaiksi.
/T
Koska kyseessä on öljytty tammi, se ei ole liukas ollenkaan. Olemme päättäneet lakata meidän, jotta suojelisimme portaat hieman paremmin, mutta siitä huolimatta emme koe, että portaat olisivat tulleet liukkaiksi.
/T
Klikkaa tästä vastataksesi