Minäkin olen hommissa, mattoliima on pahinta, sitä ei voi hioa pois, joten lämmitän ja kaavin pois lastalla.

Pidä porrasnokka ja jyrsi se tasan portaan kanssa, mäntyinen nokka on liian pehmeä.

Protte

On vaikeaa onnistua jyrsinnässä. Jyrsin kulkee mielellään omaa tietään. Tammi on luonnollisesti vahvempaa kuin mänty, mutta en ole samaa mieltä siitä, että mänty olisi liian pehmeää, ainakaan omakotitalossa. Mielestäni ei pidä sekoittaa puulajeja suunnittelussa. Tammiaskelnosat vaativat tammiaskelmat. Jos nousuosat ovat mäntyä, sillä ei ole niin suurta merkitystä, mutta samasta puulajista koko matkan tekee parhaan lopputuloksen, ellei sitten maalaa kaikkea peittävällä värillä.

J justusandersson sanoi:
Kuvista en osaa sanoa, onko portaat sekä petsattu että lakattu vai onko kyseessä vain männyn luonnollinen kellastuminen. Et todennäköisesti voi olla täysin varma ennen kuin olet hionut portaat. Voit petsata ensin, ennen kuin levität kovavahaöljyn. Sellaista on saatavilla myös pigmentoituna. Parasta on luultavasti kokeilla.
Kiitos paljon! Arvaan, että minun on hiottava myös porrasnokkaa, jos saan ne pois.

Ei ole ongelma jyrsiä alas yläjyrsimellä, joka on valmisteltu kanlistjyrsintään, olen tehnyt oman kiinnitykseni muottivanerista, mutta viimeinen pala vangstycketia vastaan täytyy ottaa talttapäällä.

Protte

prototypen prototypen sanoi:
Ei ole ongelma jyrsiä alas yläjyrsimellä, joka on varustettu kanlistijyrsintään, olen tehnyt oman rigini muotoplywoodista, mutta viimeinen pala vangstycketiä vasten täytyy ottaa talttaraudalla.
Voisitko näyttää kuvan tästä. Minusta yläjyrsimeni on toivoton.

Vaneri peittää sorvin seuraavan puolikkaan pöydän ja jyrsin terän pään tulee olla vanerin tasalla.
Kaikki, mikä on levyä korkeammalla, jyrsitään pois.

Protte

• Punalakattu vanerilevy, jossa kiinnitetty metallikahva, makaamassa tasolla. Levyllä pieniä vaurioita ja pölyä.
Niin yksinkertaista ja tyylikästä! Sitä aion kokeilla.

Y Ysta sanoi:
Olen täysin kiinni 50-luvun talon remontissa.
Nyt olen päässyt portaisiin.
Portaan kärki puuta, mutta askelmat näyttävät siltä, että niillä on liimattu muovimatto?

Mieluiten haluaisimme puuportaat. Mitä luulette, mitä niiden alla on?
Kiitollinen ehdotuksista, miten voimme toimia.

Vaihtoehtoisesti voimme maalata, mutta olen epävarma pysyykö maalit liimatulla muovimatolla.

Toinen kuva on otettu alapuolelta (kellari).
Hei!

Olen utelias, miten teit ja millainen lopputuloksesta tuli. Olen juuri remontoimassa portaita 50-luvun talossa, jotka näyttävät täsmälleen samanlaisilta. Voisin melkein uskoa, että se on minun portaikon! 😊

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.