I
Hei,

Olemme maalanneet mäntyporras ja hankkineet kotiin Kährsin mattalakattua 13 mm tammi kolmelle laudoitukselle parkettia, joka asennetaan MS-polymeeriliimalla. Mutta miten ratkaistaan ​​portaan nokkaprofiili? En halua mitään, mikä peittää parketin, ja sen on roikuttava 60 mm peittääkseen sekä parketin että portaan. Kuten kuvista näkyy, nykyinen portaan nokka on lisäksi kulmassa:

Fururappusen kulma ja parkettilattia, jossa näkyy viistetty trappnosa. Trappnosa ei peitä koko askelman paksuutta. Vanhan puiset portaat, joissa kulunut ja kulmikas askelnokka.

Haluaisin tietysti portaan nokan, joka vastaa parkettia kohtuullisesti, eli matta tammi.

Tiedän, että on olemassa valmiita portaita, mutta toivomme saavansa hintaa alas käyttämällä tavallista parkettia. Valmistaja tarjoaa portaan nokkaa, mutta ne eivät näytä peittävän koko olemassa olevan portaan paksuutta.

Toistaiseksi olemme maksaneet 2000 kr itse parketista, joka riittää kaikille 13 askeleelle. Jos olisimme ostaneet valmiit askelmat, hintalappu olisi ollut 7000-8000 kr portaan nokalla.

Åsa Lund
Valitettavasti sinun täytyy ehkä elää kompromissien kanssa, jos haluat säästää kustannuksissa.

I Ironside sanoi:
Hei,

Olen maalannut meidän mäntyportaat ja hankkinut 13 mm parkettia Kährs matta 3-sauvainen tammi, joka asennetaan MS-polymeeriliimalla. Mutta miten ratkaista porras-nen? En halua mitään, mikä menee parketin päälle ja sen täytyy roikkua alas 60 mm peittämään sekä parketti että porrasaskelma. Kuten kuvista voi nähdä, nykyinen porras-nen on lisäksi kulmassa:

[kuva] [kuva]

Haluaisin tietenkin porras-nen:in, joka sopii suhteellisen hyvin parkettiin, eli matta tammi.

Tiedän, että on olemassa valmiita porrasaskelmia, mutta toivomme vähentävämme hintaa käyttämällä tavallista parkettia. Valmistaja tarjoaa porras-nen, mutta ne eivät näytä peittävän koko nykyisen porrasaskelman paksuutta.

Tähän mennessä olemme maksaneet 2000 kr itse parkettilattiasta, joka riittää kaikille 13 askeleelle. Jos olisimme ostaneet valmiita askelmia, hinta olisi ollut 7000-8000 kr porras-nen:in kanssa.
Tein samanlaisen ratkaisun entisessä asunnossani. Silloin leikkasin parketin portaiden ulkoreunaan saadakseni sen samaan kulmaan portaiden kanssa ja asensin tammilistan etureunaan, jonka liimasin ja kiinnitin naulapyssyllä. Olin todella tyytyväinen ja se kesti hyvin kaksi vuotta, kun asuin siellä.

Valkoinen portaikko, jossa puulistat askelmissa. Portaikon vieressä ruskea kaide. Lattialla maljakossa vihreitä kasveja.

Ehkä vähän huono kuva, mutta valitettavasti se on mitä minulla on, kun en enää siellä asu.

• Tykkään
tjofas
  • Laddar…
Se on helposti arvoltaan 7-8 tuhatta oikeille stegeille. Tulee pirun hyvä heti.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.