Onko olemassa mitään poraavia ruuveja, joilla voi ruuvata reikälätkien läpi?
Aion asentaa uudet ja itse rakennetut kattoristikot, ja jos kulmakiinnikkeet sattuvat juuri siihen, missä kattoristikot sijaitsevat, syntyyhän siitä muuten ongelma... vai mitä?
Minulla on 2 mm reikälätkä kattoristikoissa.

On olemassa monenlaisia läpiporautuvia asennusruuveja, jotka varmasti menevät läpi 2 mm paksuista peltiä. On myös monia erilaisia itsestään porautuvia puuruuvityyppejä, en tiedä pystyvätkö nämä myös peltiin, helpointa on kysyä lähimmässä rakennus/rautakaupassa, jotta saat oikean tyyppisen.

Clas Ohlsonilla on yksi malli:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164692036

Hei, tässä vain vinkki!

Kun käytät ruuveja, jotka poraavat itse teräkseen, muista, että ruuvi pureutuu siihen materiaaliin, johon se poraa.
Tässä tapauksessa kulmalevyyn, jonka kiinnität itseporautuvalla ruuvilla reikälevyyn, johtaa siihen, että ruuvi pureutuu reikälevyyn eikä puuhun.
Tässä ehkä ei ole merkitystä, mutta on hyvä tietää.
(Kun käytät itseporautuvia ruuveja, jotka on tarkoitettu teräkseen, puuhun, et saavuta parasta tulosta, koska poraat pois materiaalia, johon kierre pitäisi kiinnittyä.)

//

Joo, mietin juuri sitä, se ei tule hyväksi. Haluan, että ruuvi tarttuu puuhun. Minun täytyy yrittää sovittaa naulalevyt niin, että saan kulmaraudat niiden väliin. Ei kannata muuttaa liikaa sitä, mitä piirustuksessa on, se on laskettu juuri niin kuin pitää, mutta ehkä muutama mm menee. Kallista muuten naulauslevyillä...

Ota pora mukaan asennukseen ja esiporaa läpi spikplåten, sitten kierrä tavallinen puuruuvi.

Spikplåtar eivät ole ilmaisia, ei :)

//

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.