11 449 lukukertaa ·
13 vastausta
11k lukukertaa
13 vastausta
Poranterä katkesi betoniseinään.
Olen asentamassa stringhyllyjä. Betoniin tehdyt seinät ovat vanhoja ja kovia. Nyt on katkennut pieni poranterä, joka on juuttunut puolisen cm seinään.
En halua pakkeloida reikää ja siirtää hyllyä, koska se ei silloin olisi samalla korkeudella kuin toinen hylly oven toisella puolella.
Mitä teen nyt? Poranterät ovat Clas Ohlsonilta ja eivät ehkä parasta laatua. Onko olemassa poranteriä, joita voi käyttää poraamaan vanhan pois taloudellisesti kannattavalla tavalla? Jos minun täytyy tehdä uusi reikä enkä halua käyttää näitä teriä, onko olemassa ehdotuksia loistavista poranteristä? Useat, joita käytän nyt, ovat kuluneet sileiksi betonista.
Kiitollinen kaikesta tiedosta.
"Edit: en etsinyt "betoni" foorumilta ja teen sen nyt ..
En halua pakkeloida reikää ja siirtää hyllyä, koska se ei silloin olisi samalla korkeudella kuin toinen hylly oven toisella puolella.
Mitä teen nyt? Poranterät ovat Clas Ohlsonilta ja eivät ehkä parasta laatua. Onko olemassa poranteriä, joita voi käyttää poraamaan vanhan pois taloudellisesti kannattavalla tavalla? Jos minun täytyy tehdä uusi reikä enkä halua käyttää näitä teriä, onko olemassa ehdotuksia loistavista poranteristä? Useat, joita käytän nyt, ovat kuluneet sileiksi betonista.
Kiitollinen kaikesta tiedosta.
"Edit: en etsinyt "betoni" foorumilta ja teen sen nyt ..
Kuluneet? Oletko varma, että sinulla on oikea pora ja kone tarkoitukseen? Betonipora ja iskuporakone.
Vanhan poran poraaminen voi olla vaikeaa. Etkö voi siirtää hyllyä hieman sivuttain? Silloin se tulee samalle korkeudelle kuin toisella puolella.
Vanhan poran poraaminen voi olla vaikeaa. Etkö voi siirtää hyllyä hieman sivuttain? Silloin se tulee samalle korkeudelle kuin toisella puolella.
...Tai hanki pieni hieno metallipora, jolla poraat pienen reiän juuttuneeseen poraan. Tee pieni reikä poraan ja jos onni suosii, metallipora tarttuu niin, että voit kiertää koko setin irti. Muuten voit ehkä käyttää "grispitt"?
Haluaisin mieluiten olla siirtämättä hyllyä sivusuunnassa, vaikka se on mahdollista! Minulla on halpa iskuporakone eikä poravasaraa. Oletan, että pora kuumeni liikaa liian suurten kierrosten vuoksi ja katkesi reikään. Suunnittelen koputtavani poran ympärille saadakseni irti pölyn ja partikkelit ja toivottavasti voin irrottaa poran.
Jos tämä ei onnistu, aion hankkia Hilti-poran, jonka pitäisi mennä läpi melkein mistä tahansa, ja käyttää iskuporakonetta matalilla kierroksilla.
Jos tämä ei onnistu, lainaan poravasaraa.
Jos tämä ei onnistu, heitän koko roskan parvekkeelta. Päivitän, miten etenee. Kiitos kaikista vastauksista.
Jos tämä ei onnistu, aion hankkia Hilti-poran, jonka pitäisi mennä läpi melkein mistä tahansa, ja käyttää iskuporakonetta matalilla kierroksilla.
Jos tämä ei onnistu, lainaan poravasaraa.
Jos tämä ei onnistu, heitän koko roskan parvekkeelta. Päivitän, miten etenee. Kiitos kaikista vastauksista.
Iskuporakone on varmasti paholaisen lahja ihmiskunnalle...
Joten mielestäni sinun pitäisi lainata poravasara suoraan.
Kun olet/kun saat porakärkien irti seinästä, niin luultavasti olet siinä tilanteessa, että seinään jää erittäin suuri reikä. Sitten sinun täytyy korjata seinää jollain sopivalla materiaalilla, jotta voit porata samassa paikassa uudelleen. Casco cement rapid saattaa toimia hyvin, ja luulen, että voit kiinnittää koukun ja sellaisen suoraan, kun se on kosteaa.
Joten mielestäni sinun pitäisi lainata poravasara suoraan.
Kun olet/kun saat porakärkien irti seinästä, niin luultavasti olet siinä tilanteessa, että seinään jää erittäin suuri reikä. Sitten sinun täytyy korjata seinää jollain sopivalla materiaalilla, jotta voit porata samassa paikassa uudelleen. Casco cement rapid saattaa toimia hyvin, ja luulen, että voit kiinnittää koukun ja sellaisen suoraan, kun se on kosteaa.
Muuten olen nähnyt kaksi halpaa poravasaraa, jotka saattavat olla hyvä vaihtoehto kustannustietoiselle amatöörille, Kellen COOPista ja COtech Clas ohlssonilta. Olen siinä käsityksessä, että molemmat maksavat noin 500:- .
Onko täällä kellään kokemusta jostakin näistä?
Onko täällä kellään kokemusta jostakin näistä?
Ostin tämän Julasta 359 kruunulla: Jula Postorder Poravasara 850 W
Sama kone näyttää esiintyvän monessa eri paikassa, mutta eri nimillä. Olen käyttänyt sitä vähän piikaukseen. On ihan mahtava siihen hintaan
.
Sama kone näyttää esiintyvän monessa eri paikassa, mutta eri nimillä. Olen käyttänyt sitä vähän piikaukseen. On ihan mahtava siihen hintaan
Käytin sellaista kiinalaista konetta, kun olin unohtanut oman kotiin. Ero on siinä, että minun sinisellä Bosch-betonivasaralla voit porata tarkemmin. Tämä kiinalainen oli kuin konekivääri karkealla ammustyypillä toisen maailmansodan ajalta. Se temppuili ja tärisi enemmän.
Mutta jos täytyy porata vain kerran vuodessa, se käy ihan hyvin.
Mutta jos täytyy porata vain kerran vuodessa, se käy ihan hyvin.
Mutta tarkoitan enemmän tällaista tyyppiä, joka näyttää enemmän tavalliselta porakoneelta.
Tämä on COtech merkiltä CO ja maksaa 398:-.
Julasta löytyvä malli vaikuttaa olevan enemmän suunniteltu piikkaamiseen ja sellaiseen, joten tarkkuus ei ehkä ole sen tuotteen juttu.
Sen sijaan tämä CO:n ja Kellen-piikkausvasara COOPilta, joka näyttää melko samanlaiselta, saattaa olla hieman tarkempi?
Minulle ja monelle muulle, jotka käyttävät poravasaraa kerran vuodessa, ja joskus jopa eivät koske siihen useampaan vuoteen, tuntuu overkilliltä ostaa sininen Bosch hintaan 2000:-
Mutta kun poranterät kestävät, reiät tulevat tehdyiksi ja ehkä jopa oikeaan paikkaan, mielestäni voin investoida 400:-
Tämä on COtech merkiltä CO ja maksaa 398:-.
Julasta löytyvä malli vaikuttaa olevan enemmän suunniteltu piikkaamiseen ja sellaiseen, joten tarkkuus ei ehkä ole sen tuotteen juttu.
Sen sijaan tämä CO:n ja Kellen-piikkausvasara COOPilta, joka näyttää melko samanlaiselta, saattaa olla hieman tarkempi?
Minulle ja monelle muulle, jotka käyttävät poravasaraa kerran vuodessa, ja joskus jopa eivät koske siihen useampaan vuoteen, tuntuu overkilliltä ostaa sininen Bosch hintaan 2000:-
Mutta kun poranterät kestävät, reiät tulevat tehdyiksi ja ehkä jopa oikeaan paikkaan, mielestäni voin investoida 400:-
Ostin kaksi hyvää poranterää, yhden 2mm metallille ja yhden 5mm betonille. Porras murtui, kun käytin matalia kierroksia betoniterällä.
Se leikkasi kuin veitsi voissa betonin läpi pienellä jula-iskuporakoneella.
Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä, oppii niin kauan kuin elää =D
Se leikkasi kuin veitsi voissa betonin läpi pienellä jula-iskuporakoneella.
Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä, oppii niin kauan kuin elää =D
Klikkaa tästä vastataksesi