Hei!

Asumme asunnossa, jossa on osittain asbestia seinissä.

Olemme ostaneet seinäkiinnitteisen kirjahyllyn ja siksi meidän täytyy porata seinään asentaaksemme sen. Nyt emme ole varmoja, tarvitsemmeko ottaa asbesti-siivoojan vain muutaman reiän poraamiseksi.

Olen lukenut, että on olemassa itseporaavia ruuveja. Miten nämä toimivat, ja olisivatko ne kohtuullinen vaihtoehto meille?

Terveisin
Anton
 
Ei ole vaaraa tehdä reikiä seinään. Ruuvit ovat luonnostaan "itseporaavia", mutta yleensä seinään tarvitaan jokin plugi, jotta kiinnitys olisi hyvä.
 
M
En usko, että siitä on vaaraa, tuskin paljonkaan asbestia vapautuu vähän poratessa, olisi eri asia, jos leikkaisit seiniä tai piikkaisit seinän alas, mutta muuten voi vain jatkaa, minulla on ollut asbestipurkaja, joka on rauhoittanut minua asbestipelon suhteen, että tarvitaan enemmän, jotta siitä tulisi haitallista
 
Mikä seinä on se, jossa on asbestia, en ole koskaan kuullut siitä?
 
M
Aikaisemmin asbestia oli käytetty kaikessa mahdollisessa, rappauksessa, maalissa ym, ehkäpä se on todella vanha asunto.
 
M Zolt sanoi:
Ennen vanhaan asbestia oli kaikessa mahdollisessa, rappauksessa, maalissa ym., ehkä se on todella vanha asunto
joo, 2000 tuotetta uskotaan. Mutta en ole koskaan kuullut tai törmännyt seinään, joka sisältää asbestia. Haluaisin tietää, millainen rakenne se on. Jos se on esimerkiksi rapattu betoniseinä, itsestään kantavat ruuvit eivät toimi kovin hyvin.
 
Hei kaikki,

Kiitos kaikesta avusta ja vastauksistanne! Selvitän parhaillaan, mistä materiaalista seinä on tehty.

Olette varmasti vähentäneet pelkoani siitä, että siinä olisi paljon asbestia tai että olisi vaarallista asentaa kirjahyllyä.
 
Ainoa, mistä olen kuullut, että seinissä voisi olla huolta, on mahdollisesti sininen kevytbetoni. Mutta asbesti ei koskaan, mitä se olisi voinut olla siinä tapauksessa.
 
Sen täytyy kuitenkin olla jonkin verran merkitystä asbestipelossa, porata reikä seinään ja jäädä henkiin vaikka sieltä löytyisi epätodennäköisesti asbestijäämiä.
 
  • Tykkään
zada11 ja 4 muuta
  • Laddar…
Lizzardo
J Johan456 sanoi:
Mikä seiniin liittyvä asia asbestin kanssa on, en ole koskaan kuullut siitä?
Kun kävin kurssia, opettaja kertoi, että sitä voi olla myös vanhassa kipsissä.
 
Ne jotka elävät siivouksesta haluavat mielellään väittää, että sitä voi olla aivan kaikkialla...
 
  • Tykkään
  • Haha
muraren2 ja 1 muu
  • Laddar…
Mikä seinä on, johon hylly asennetaan?
99 % tapauksista on parempi porata ensin ennen kuin ruuvi kiinnitetään, vain siellä missä laitetaan paljon ruuveja (terassi, kipsi ...) valitaan esiporaus pois.
 
Tänään olen varma siitä, että asbestia voidaan löytää kaikesta, oikeilla mittausmenetelmillä täytyyhän se olla mahdollista? Lyön vetoa, että jos lähettäisin vähän lasten puuroa jauheena ja kutsuisin sitä joksikin jauhoiseksi maton alla, he varmasti löytäisivät asbestia siinäkin......Oikeastaan pitäisi kokeilla.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Joo, se on luonnollisesti esiintyvä materiaali, joten sen, joka pelkää sitä, on vaikea oleskella missään.
 
Magnus E K
Ei, on suuri ero yksittäisten kuitujen välillä, joita esiintyy kaikkialla ilmassa, ja materiaalin välillä, joka vapauttaa miljoonia kuituja, kun siihen porataan. En tiedä, mitä materiaalia seinässä on, mutta väittääkseen, että se ei voi sisältää asbestia, koska itse ei ole koskaan kuullut siitä, ei kuulosta kovin viisaalta.

Kun lähettää näytteen, se tutkitaan mikroskoopilla ja luonnollisesti vaaditaan tietty pitoisuus, jotta se näkyisi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.