9 135 lukukertaa ·
29 vastausta
9k lukukertaa
29 vastausta
Porakoneruuvit + Asbesti?
Hei!
Asumme asunnossa, jossa on osittain asbestia seinissä.
Olemme ostaneet seinäkiinnitteisen kirjahyllyn ja siksi meidän täytyy porata seinään asentaaksemme sen. Nyt emme ole varmoja, tarvitsemmeko ottaa asbesti-siivoojan vain muutaman reiän poraamiseksi.
Olen lukenut, että on olemassa itseporaavia ruuveja. Miten nämä toimivat, ja olisivatko ne kohtuullinen vaihtoehto meille?
Terveisin
Anton
Asumme asunnossa, jossa on osittain asbestia seinissä.
Olemme ostaneet seinäkiinnitteisen kirjahyllyn ja siksi meidän täytyy porata seinään asentaaksemme sen. Nyt emme ole varmoja, tarvitsemmeko ottaa asbesti-siivoojan vain muutaman reiän poraamiseksi.
Olen lukenut, että on olemassa itseporaavia ruuveja. Miten nämä toimivat, ja olisivatko ne kohtuullinen vaihtoehto meille?
Terveisin
Anton
M
muraren2
Rakennusperinteen vaalija
· 441 viestiä
muraren2
Rakennusperinteen vaalija
- 441 viestiä
En usko, että siitä on vaaraa, tuskin paljonkaan asbestia vapautuu vähän poratessa, olisi eri asia, jos leikkaisit seiniä tai piikkaisit seinän alas, mutta muuten voi vain jatkaa, minulla on ollut asbestipurkaja, joka on rauhoittanut minua asbestipelon suhteen, että tarvitaan enemmän, jotta siitä tulisi haitallista
joo, 2000 tuotetta uskotaan. Mutta en ole koskaan kuullut tai törmännyt seinään, joka sisältää asbestia. Haluaisin tietää, millainen rakenne se on. Jos se on esimerkiksi rapattu betoniseinä, itsestään kantavat ruuvit eivät toimi kovin hyvin.M Zolt sanoi:
Hei kaikki,
Kiitos kaikesta avusta ja vastauksistanne! Selvitän parhaillaan, mistä materiaalista seinä on tehty.
Olette varmasti vähentäneet pelkoani siitä, että siinä olisi paljon asbestia tai että olisi vaarallista asentaa kirjahyllyä.
Kiitos kaikesta avusta ja vastauksistanne! Selvitän parhaillaan, mistä materiaalista seinä on tehty.
Olette varmasti vähentäneet pelkoani siitä, että siinä olisi paljon asbestia tai että olisi vaarallista asentaa kirjahyllyä.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 012 viestiä
Tänään olen varma siitä, että asbestia voidaan löytää kaikesta, oikeilla mittausmenetelmillä täytyyhän se olla mahdollista? Lyön vetoa, että jos lähettäisin vähän lasten puuroa jauheena ja kutsuisin sitä joksikin jauhoiseksi maton alla, he varmasti löytäisivät asbestia siinäkin......Oikeastaan pitäisi kokeilla.
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 609 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 609 viestiä
Ei, on suuri ero yksittäisten kuitujen välillä, joita esiintyy kaikkialla ilmassa, ja materiaalin välillä, joka vapauttaa miljoonia kuituja, kun siihen porataan. En tiedä, mitä materiaalia seinässä on, mutta väittääkseen, että se ei voi sisältää asbestia, koska itse ei ole koskaan kuullut siitä, ei kuulosta kovin viisaalta.
Kun lähettää näytteen, se tutkitaan mikroskoopilla ja luonnollisesti vaaditaan tietty pitoisuus, jotta se näkyisi.
Kun lähettää näytteen, se tutkitaan mikroskoopilla ja luonnollisesti vaaditaan tietty pitoisuus, jotta se näkyisi.
