A Ansanpansan sanoi:
Minulla on 50-luvun rivitalo ja yritän asentaa muutamia eket-hyllyjä kellarin seinään. Porattaessa se on kuitenkin todella vaikeaa. Se pysähtyy ja kuulostaa oudolta. Tämä tapahtuu 4:ssa reiässä 6:sta. Ne näyttävät tulevan samaan syvyyteen. Olen ladannut videon. Onko seinässä jotain? Mikä on ongelma?
Käytät konetta väärään suuntaan.

• Tykkään
närsom ja 2 muuta
  • Laddar…
Ne pienet reiät voi porata tavallisella iskuporakoneella. Vaikka se onkin työläämpää.

Kniv: Joule on yksikkö, jota kutsutaan energiaksi.
Tee ero yksikön ja suureen välillä.

• Tykkään
Johan456 ja 1 muu
  • Laddar…
ClasseClas
A Ansanpansan sanoi:
Onko se vaarallista / huonoa jollain tavalla?
Jos osut raudoitustankoon, ei ole varmaa, että betoniporanterä pystyy poraamaan teräksen läpi. Autoin poikaani poraamaan poravasaralla verhotankoja ja palovaroittimia hänen asunnossaan. Löysin raudoituksen jokaisesta reiästä. Aivan uskomatonta. Vaihdoin sitten tavalliseen teräsporantarraan ja porasin teräksen läpi. On olemassa erityisiä poranteriä, jotka selviävät sekä betonista että raudoituksesta, mutta arvaan, että sinulla on, kuten minulla, poranterät pelkkää betonia varten.

• Tykkään
Ansanpansan
  • Laddar…
Aloita varmistamalla, että ajat oikeaan suuntaan, jos teet niin, tiellä on todennäköisesti kivi tai teräsrauta edessä.
Silloin valitettavasti tarvitaan poravasara, sillä koneella ei voi oikeastaan kulua läpi.

• Tykkään
Nilstyko
  • Laddar…
Kiitos kaikille sitoutumisesta! Onnistuimme lopulta minä ja poika!

Seinässä on viisi puulaatikkoa asennettuna, osa maalattu siniseksi. Taustalla näkyy ikkunoita ja lamppu valaisee seinää.

• Tykkään
Hep ja 7 muuta
  • Laddar…
A Ansanpansan sanoi:
Kiitos kaikille sitoutumisesta! Lopulta minä ja poikani onnistuimme!

[kuva]
Joten olitko alun perin vain liian pelokas?

Eli poraaminen betoniin tarkoittaa sekä kovaa ääntä että se voi kestää kauan (erityisesti "väärällä" varustuksella), minkä olet nyt ymmärtänyt 😄
Onnittelut!

• Rakastan
Ansanpansan
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.