Aiomme rakentaa eräänlaisen sisäänkäynnin kattorakenteen, joka on kooltaan noin 6m x 1,5m ja joka kiinnitetään seinään toiselta puolelta ja lepää neljällä pylväällä toisella puolella. Olen ostanut expanderbult ja mietin nyt, pitäisikö porata tiiliseiniin vai saumoihin meidän tiilitalossamme, jotta voimme kiinnittää palkin seinään. Mikä pitää parhaiten?

Yleisesti ottaen porataan tietenkin tiileen, jos kipsataan kuitenkin. Sauma voi antaa huomattavasti heikomman lujuuden, koska se voi olla huokoinen. Kuitenkin riski halkeamien muodostumisesta tiileen laajennuspulttien kanssa? Koska voit valita ja sinulla ei ilmeisesti ole rappausta tiilessä, ihmettelen, onko sinulla julkisivutiiliä. Kuinka syvä se on siinä tapauksessa, ehkä vaikuttaa kiinnitykseen?

/A

En usko, että expander on paras valinta kiinnitykseen tiilessä. Yleensä käytän naulatulppaa koossa 10 x 100, jos minun pitää kiinnittää 45 mm:n karmi.

Lähetetty iPhonestani käyttäen Tapatalkia

Vihreä muovitappi (12mm:lle)

Sitten fransskruvi.

Laajennuspultti ei tule toimimaan, ;(

Juuri niin, meillä on tiilitalo (rapattu tiilirunko siis) ja olemme aina käyttäneet tulppia/ruuveja tai naulatulppia (kirvesmiehet pitävät niistä lattialistoihin jne., itse en käytä niitä). Koskaan emme ole käyttäneet kiila-ankkureita muuhun kuin betoniperustukseen.

Jos haluat M-kierre/pultin saadaksesi joustavan kiinnityksen (kuinka usein haluatkaan irrottaa näytön :rolleyes:), voit porata, ruiskuttaa ankkurimassaa ja sitten painaa M-kierrevarren sisään, se pitää hyvin tiilessä. Tai voit käyttää tulppia ja kierreruuvit, joissa on aluslevy/mutteri, katso liitetty kuva. Biltemasta löydät niitä koossa M10x100.

/A

• Kaksikierteinen ruuvitappi M10x100, jossa on ulkokierre ja terävä kärki.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.