En ole koskaan porannut aikaisemmin, mutta nyt on aika.
Aion porata betoniin ja minulla on 8mm tulppa sekä 6/70 ruuvit. Mutta nyt kun sain lainata iskuporan, huomaan että juuri 8mm poranterä on lyhyempi kuin ruuvi. Se riittää hyvin tulpalle, mutta ruuvi tulee päätymään tulpasta toiselle puolelle, jossa en voi porata...Miten voin korjata tämän?? Voinko porata ensin 6mm poranterällä, joka on pidempi ruuvia varten?

Kyllä, voit porata 6 poralla ruuvin syvyyteen ja sitten lyhyemmällä 8 poralla.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Claes Sörmland
Tyypillisesti poravasara on parempi idea kuin iskuporakone betonissa. Mutta ehkä sinulla on poravasara?

Normaalisti ratkaisu on käyttää riittävän pitkää poranterää. Hiukan erikoista myös, että ruuvi on pidempi kuin tulppa. Lyhyemmät ruuvit?!

Porattaessa isommalla poranterällä hieman pienempään reikään kovissa ja halkeilualttiissa materiaaleissa kuten betoni, voi olla hankalaa. Pora voi juuttua reikään ja joskus isompia betoninpaloja voi irrota reiän ympäriltä. Mutta ehkä se on eniten ongelma, kun reiän halkaisija on suurempi? Luultavasti siinä olen kohdannut tämän.

• Tykkään
TRJBerg ja 1 muu
  • Laddar…
Hanki pidempi 8 mm pois vain, jotta se on varmasti vapaa ruuville pluggen takana.

• Tykkään
Fairlane
  • Laddar…
Hmm, pitää katsoa onko minulla mahdollisuus löytää pidempi pora... mutta vähän epävarmaa juuri nyt. Muuten minun täytyy varmaan kokeilla ensin 6mm ja sitten 8mm.
@Claes, olenhan lukenut, että ruuvin tulisi olla pidempi kuin plugi? Jotta plugi laajentuisi tai jotain sellaista...Hornbach antoi minulle nämä ja he sanoivat juuri niin, mutta mitä minä tiedän.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Tyypillisesti poravasara on parempi idea kuin iskuporakone betonissa. Mutta ehkä sinulla on poravasara?
Huomasin nyt, että sen pitäisi olla poravasara Hitachi DH24PC3

• Tykkään
T110
  • Laddar…
Tältä se näyttää. Lyhyt pora on 8mm. Pitkä on 6mm.

• Kaksi poranterää, 8 mm lyhyt ja 6 mm pitkä, valkoisen muovitulpan ja metalliruuvin vieressä puupinnalla.
Mikä on sen paksuus mitä aiot ruuvata kiinni?

• Tykkään
Daggew
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Mikä on paksuus siinä, jota aiot kiinnittää?
Ne ovat metallikannattimia, jotka kantavat työtason. Noin 4-5 mm.

Fairlane
Biltema tarjoaa 8 mm poranterän SDS+ kiinnityksellä, 160 mm pitkä hintaan 40 kr. Vastaavan voit löytää Jula, Bauhaus, Hornbach jne.

Sitten olisin ehkä valinnut ruuvin erilaisella päällä (puolipyöreä), jos asentaisin konsolin, vaikka se voikin toimia. Esimerkki: linkki

• Tykkään
Dowser4711 ja 3 muuta
  • Laddar…
Poraa 8 mm niin syvälle kuin mahdollista ja sitten ota 6 mm ja poraa muutama cm lisää.

• Tykkään
Tågvirke ja 10 muuta
  • Laddar…
Pidä se yksinkertaisena, ota avbitare ja pätkäise ruuvista muutama mm, helpoiten nopeimmin edullisimmin

• Tykkään
Flamman ja 4 muuta
  • Laddar…
Olen samaa mieltä @para Käytä lopuksi ohuempaa poranterää.

• Tykkään
Tågvirke ja 1 muu
  • Laddar…
Koska sinulla on väärä ruuvi konsolien kiinnittämiseen, on parasta ostaa uudet ruuvit tarkoitusta varten.

Lisäksi kokokierteinen.

• Koko kierteinen ruuvi ja sen kanta, sopimaton kannakkeiden kiinnitykseen.
  • Tykkään
tomas.egnerfors ja 2 muuta
  • Laddar…
Joten jos käytän ratkaisuna 6:ta viimeiselle osalle, onko parasta aloittaa poraus ensin 6:lla vai 8:lla?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.