Minulla on ongelma, kun olen käyttänyt osan pullosta polyuretaanivaahtoa. En ole keksinyt, miten voisin käyttää samaa pulloa muutaman päivän tai viikon kuluttua.

Teenko väärin - vai onko se vain niin?

Miten pitäisi säilyttää? Pitäisikö kaikki pestä asetonilla vai?

Puhdista suutin puhaltamalla pulloa + suutinta ylösalaisin, kunnes ulos tulee vain ponneainetta. Toimii pari kertaa.
Säilytä käyttämättömät tai käytetyt pullot pystyasennossa.

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
Kokemukseni mukaan Sika voidaan säästää, mutta ei Casco. Cascon tapauksessa ponnekaasu vuotaa pullosta, jos sen on "avannut". Onko jollain muulla sama kokemus?

• Tykkään
Tobbe gbg
  • Laddar…
kun käytän vähän uretaania, niin jätän sen vain siihen ja puhdistan putken, kun aion käyttää sitä uudelleen, ja jos en saa putkea puhtaaksi, otan sopivan pätkän letkua

ingemar_o sanoi:
kun minä otan pienen lorauksen fogskum:ia niin annan sen vain olla ja puhdistan putken, kun aion käyttää vähän lisää, ja jos en saa putkea puhtaaksi, otan sopivan pätkän letkua
joo, mutta se ei ole vain putkessa vaan myös suuttimessa? Mutta koska sanot, että teet niin, se kai onnistuu :-*

on vain muutama päivä välissä, joten suutin yleensä selviää

En ole koskaan onnistunut uudelleenkäyttämään avattua pulloa. Silloin on tosin ollut jonkin viikon tai kauemmin.
Voin muuten kertoa pienestä tapauksesta uuden pullon kanssa, josta ei tullut mitään ulos. Näytti siltä, että venttiili jumittui. Asetin pullon jalkojeni väliin ja nojasin suuttimeen kämmenelläni.
Mitä luulette tapahtui?
Koko venttiili romahti ja sekä minä että puolet huoneesta näyttivät erittäin oudolta.

• Vau
Appendix
  • Laddar…
Irrotan kiinnikkeen ja letkun sekä tiputan vähän asetonia ilman öljyä ja painan läpi pienen sifoninpalan siten, että letku ja kiinnike puhdistuvat mekaanisesti.
Sitten täytyy varovasti pyyhkiä pullon yläosa vähän asetonia sisältävällä Topzilla ja säilyttää pullo pystyasennossa.

• Tykkään
GreenYoda ja 1 muu
  • Laddar…
Arne C sanoi:
Irrotan kiinnikkeen ja letkun sekä tiputan vähän asetonia ilman öljyä ja painan läpi pienen riepupallon niin, että letku ja kiinnike ovat mekaanisesti puhtaat. Sen jälkeen kannattaa varovasti pyyhkiä pullon kärki hieman asetoniin kostutetulla pumpulipuikolla sekä säilyttää pullo pystyasennossa.
Tervetuloa foorumille Arne ja kiitos vinkistä!

Yksi vinkki on katsoa jokaisen viestin vasemmasta yläkulmasta, niin näet milloin se kirjoitettiin viimeksi. Vastasit nyt pian viisi vuotta vanhaan keskusteluun, vaikka vastaus olikin hyvä. :)

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
En ole koskaan onnistunut säästämään yhtäkään. Eikä tunnu kannattavalta, kun maksavat 29:- kappaleelta :) Yleensä suunnittelen niin, että voin käyttää kaiken hehe

Muutama päivä se yleensä kestää. Täytyy vain leikata putken uloin osa.

Kiitos riippumatta siitä, milloin viesti kirjoitettiin, se auttoi minua nyt, kun googlasin, miten ihmeessä voi juuri uudelleen käyttää fogskum

Joten kiitos kaikille:-)d^_^b

• Tykkään
nordstroem.mikael
  • Laddar…
Haha ja myös minä sain vastauksen samaan kysymykseen, nyt useita vuosia myöhemmin
Kiitos, että vanhat kysymys-vastaus ovat jäljellä

• Tykkään
nordstroem.mikael
  • Laddar…
Ja nyt sain vastauksen samaan kysymykseen 2025 …..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.