10 472 lukukertaa ·
12 vastausta
10k lukukertaa
12 vastausta
Pölytöntä talossa kunnostuksen aikana
Miksi niin monilla on ongelmia pölyn kanssa talossa remontin aikana, sen pitäisi olla hauskaa remontoida. Tässä on joka tapauksessa vinkki, jota olen käyttänyt monia vuosia.
Toimi näin:
Nyt voitte pölyttää niin paljon kuin haluatte, tuuletin imee kaiken pölyn ulos, jätä ovi tai ikkuna hieman raolleen (5-10 mm) huoneen poikki, jotta ilma pääsee sisään, toiselle puolelle ei jää lainkaan pölyhiukkasta. Rako on myös aika hyvä, jotta voi hengittää raitista ilmaa kun on liian pölyistä (käytä suojamaskia suulle). ÄLÄ avaa ovea kun huoneessa on pölyä! Olen purkanut rappausta katosta, hionut kittiä seinistä ym. ilman ongelmia.
Toimi näin:
- Ota ikkuna pois (mieluiten suojaisalta puolelta, mieti onko sopiva ulospuhallus pölylle autojen, naapurien ym. suhteen)
- Sahaa lastulevyä tai vastaavaa, joka tiivistää ikkunakarmin.
- Tee (pyöreä) reikä levyn keskelle, joka sopii 12 voltin jäähdyttimen tuulettimeen mistä tahansa autosta, maksat 100 kr romuttamolla.
- Asenna tuuletin reikään (huomioi, että lapset voivat saada sormensa tuulettimeen, aseta suoja jos tarpeen) ja kytke se tavalliseen akkulaturiin (ei pieniin heikkoihin ylläpitolatureihin), + ja - kääntämällä muutat pyörimissuunnan, jolloin tuuletin imee pölyn ulos.
Nyt voitte pölyttää niin paljon kuin haluatte, tuuletin imee kaiken pölyn ulos, jätä ovi tai ikkuna hieman raolleen (5-10 mm) huoneen poikki, jotta ilma pääsee sisään, toiselle puolelle ei jää lainkaan pölyhiukkasta. Rako on myös aika hyvä, jotta voi hengittää raitista ilmaa kun on liian pölyistä (käytä suojamaskia suulle). ÄLÄ avaa ovea kun huoneessa on pölyä! Olen purkanut rappausta katosta, hionut kittiä seinistä ym. ilman ongelmia.
Hyvä menetelmä kevät-kesä-syksy. Talvella tulee todella kylmä talossa, jos käytetään tuuletinta, joka vetää ulos lämmintä ilmaa koko ajan. Silloin voi vuokrata ammattilaisen ilmanpuhdistimen sen sijaan, joka vetää sisään pölyistä ilmaa, suodattaa sen ja puhaltaa sen ulos "puhdastilaan".
Tai sitten sulkee oven, avaa toisen ikkunan ja työskentelee itsensä lämpimäksi;=)
Leikki sikseen, Etelä-Skodessa meillä ei ole suurempia ongelmia talvikylmän kanssa.
Totta kai voi vuokrata ilmanpuhdistimen, minulla on todella hyvä alennus kaupungin vuokrausfirmoissa, mutta silloin voi ihan yhtä hyvin ottaa mukaan muutamia käsityöläisiä.
Tuuletin on upea sen suuren ilmamäärän vuoksi, jonka se liikuttaa, todella pölyinen huone puhdistuu alle minuutissa.
Mieluummin kulutan rahani taloon kuin vuokrakoneisiin.
Lisäksi käytettyjen työkalujen ostaminen on usein halvempaa, käyttää niitä tarvittavaan työhön ja sitten myydä ne eteenpäin blocketissa.
Rakennustelineet, muurauspalikat, tasolaser, kivisaha, rakennussaha, tärylevy jne. ovat osa välineistöä, joka on tullut ja mennyt.
Leikki sikseen, Etelä-Skodessa meillä ei ole suurempia ongelmia talvikylmän kanssa.
Totta kai voi vuokrata ilmanpuhdistimen, minulla on todella hyvä alennus kaupungin vuokrausfirmoissa, mutta silloin voi ihan yhtä hyvin ottaa mukaan muutamia käsityöläisiä.
Tuuletin on upea sen suuren ilmamäärän vuoksi, jonka se liikuttaa, todella pölyinen huone puhdistuu alle minuutissa.
Mieluummin kulutan rahani taloon kuin vuokrakoneisiin.
Lisäksi käytettyjen työkalujen ostaminen on usein halvempaa, käyttää niitä tarvittavaan työhön ja sitten myydä ne eteenpäin blocketissa.
Rakennustelineet, muurauspalikat, tasolaser, kivisaha, rakennussaha, tärylevy jne. ovat osa välineistöä, joka on tullut ja mennyt.
Ei,
Voit imuroida lattian jälkikäteen, mutta rakentajan imuri ei auta yhtään, kun on niin paljon pölyä ilmassa, että tuskin näet kättäsi edessäsi.
Hiomapöly ja rappauspöly voivat tunkeutua talon muihin osiin, eikä imurointi riitä, pinnat täytyy pyyhkiä kostealla, jotta ne ovat puhtaita.
On hauskempia asioita kuin pyyhkiä kostealla kaikki lattiat, seinät ja katot talossa.
Voit imuroida lattian jälkikäteen, mutta rakentajan imuri ei auta yhtään, kun on niin paljon pölyä ilmassa, että tuskin näet kättäsi edessäsi.
Hiomapöly ja rappauspöly voivat tunkeutua talon muihin osiin, eikä imurointi riitä, pinnat täytyy pyyhkiä kostealla, jotta ne ovat puhtaita.
On hauskempia asioita kuin pyyhkiä kostealla kaikki lattiat, seinät ja katot talossa.
Nyt se ei ollut vain kittauksen hiontaa varten;=)
Minulla on kirahvi sisäänrakennetulla pölynimurilla.
Jos rikot muurattua sisäseinää, koputat alas rapatun pinnan tai puhdistat savupiipun kajapesän, mikään muu ei toimi.
Rikkoin edellisen taloni sisäkaton, 2 cm rappaus ruokomaton päällä vahvistettuna rautalangalla ja naulattuna kattoon.
Se pölysi uskomattoman paljon, mutta pystyimme nukkumaan viereisessä huoneessa koko remontin ajan.
Minulla on kirahvi sisäänrakennetulla pölynimurilla.
Jos rikot muurattua sisäseinää, koputat alas rapatun pinnan tai puhdistat savupiipun kajapesän, mikään muu ei toimi.
Rikkoin edellisen taloni sisäkaton, 2 cm rappaus ruokomaton päällä vahvistettuna rautalangalla ja naulattuna kattoon.
Se pölysi uskomattoman paljon, mutta pystyimme nukkumaan viereisessä huoneessa koko remontin ajan.
Mielestäni ideasi on loistava.... oikeisiin asioihin. Jos aion repiä rappausta ja betonia kellarissa, aion ehdottomasti omaksua sen. Mutta hiomiseen, jyrsintään ja sahaamiseen käytän ehdottomasti siivoojaa viikon jokaisena päivänä.
Olen myös käyttänyt vanhaa puhallinta joustavalla muoviletkulla (ostettu halvalla jula:sta) kytkettynä poistoaukkoon. Toimii todella hyvin.
Mutta voin myös vinkata juuri groviseristä, olen asettanut sen päälle vierelleni ilman letkua, kun olen repinyt rappausta kellarissa. Se toimii siis silloin ilmanpuhdistimena. Koin, että se toimi melko hyvin, se imee läpi melko suuria ilmamääriä.
Mutta voin myös vinkata juuri groviseristä, olen asettanut sen päälle vierelleni ilman letkua, kun olen repinyt rappausta kellarissa. Se toimii siis silloin ilmanpuhdistimena. Koin, että se toimi melko hyvin, se imee läpi melko suuria ilmamääriä.
Klikkaa tästä vastataksesi