1 090 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Polttopullo! Eristää yläkerta.
Heitänpä tässä tulenarkaa keskustelua. Olen lukenut monia keskusteluketjuja aiheesta, mutta vuodet kuluvat ja mielipiteet sekä tieto muuttuvat.
Aion rakentaa uuden. 1,5-kerroksinen täysin eristetty yläkerta. Puukuitua ja höyrynvaimennin seinissä ja katossa (viistokatto). En ole vielä saanut kattotuolipiirustuksia, joten en tiedä kuinka paksua eristystä voin käyttää. Tarvitsisin hieman tietoa:
1. Ilmarako raakapontin ja eristyksen välille? Vai puukuitu suoraan ulkokaton pintaan?
2. Räystästuulettaminen vai ei?
3. Tavallinen kattopaperi vai diffuusiolle avoin?
4. Tuuletus harjalla? Homeenestimet?
Miten tekisitte minun edellytyksilläni ja eristys/höyrynvaimenninvalinnoillani? Mikä yhdistelmä on mielestänne turvallisin?
Tuntuu, että KA, rakennesuunnittelija ja kirvesmies ovat hieman eri mieltä siitä, miten parhaiten tehdään…😅
Aion rakentaa uuden. 1,5-kerroksinen täysin eristetty yläkerta. Puukuitua ja höyrynvaimennin seinissä ja katossa (viistokatto). En ole vielä saanut kattotuolipiirustuksia, joten en tiedä kuinka paksua eristystä voin käyttää. Tarvitsisin hieman tietoa:
1. Ilmarako raakapontin ja eristyksen välille? Vai puukuitu suoraan ulkokaton pintaan?
2. Räystästuulettaminen vai ei?
3. Tavallinen kattopaperi vai diffuusiolle avoin?
4. Tuuletus harjalla? Homeenestimet?
Miten tekisitte minun edellytyksilläni ja eristys/höyrynvaimenninvalinnoillani? Mikä yhdistelmä on mielestänne turvallisin?
Tuntuu, että KA, rakennesuunnittelija ja kirvesmies ovat hieman eri mieltä siitä, miten parhaiten tehdään…😅
Aivan! Lisäsin sen siltä varalta, että joku pitää sitä merkittävänä mietteilleni. 😊👍
Klikkaa tästä vastataksesi