Hei, olen poistanut kangasta kellarissa, mutta kun olen repinyt kankaan alas, jää jäljelle liimajäämiä? Olin ajatellut maalata silikaatilla ja mietin, täytyykö ne poistaa ensin, niitä on noin 2 mm paksuudeltaan.

Ystävällisin terveisin
Jeppe
Kuva kellarin seinästä, josta on poistettu kangas, ja jäljellä on harmaata, paksua liimajäämää ennen silikaattimaalauksen aloittamista.

Jos kyseessä on kuiva seinä ilman riskiä ylhäältä tulevasta kosteudesta, ei liiman jäämisestä ole vaaraa. Se näyttää kuitenkin enemmän kittimassalta ja se on usein selluloosapohjaista, joten home kasvaa nopeasti siihen, jos se kastuu.

Okei, täytyy sitten yrittää raaputtaa se pois!

Miten menee sinulla? Utelias koska minulla on samat kellarissani jotka minun täytyy saada pois.

Minulla oli samanlaista joillakin seinilläni. Käytin Japanspackelia, jolla voi kallistaa sisäänpäin ja murtaa/lyödä ja poistaa melko suuria hiutaleita, ja sitten tavallista 80 mm leveää tasoitetta, jota naputin vasaralla päästäkseni eroon tiukemmin kiinni olevasta materiaalista.

Yritin myös hioa, piikata ja sahata erilaisilla koneilla, mutta se vaurioitti kevytbetonia takana liikaa (tai pölysi niin hirveästi).

Olen myös kokeillut erilaisia asioita ja tullut siihen tulokseen, että japanspackel tuotti parhaat tulokset.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.