Olen ostanut 1,5-kerroksisen puutalon (-20 luku) korotetulla seinällä ja 45 asteen katon jyrkkyydellä. Yläkerrassa on sisäseiniä, joiden takana on pieniä pitkulaisia varastoja - luulen, että jotkut kutsuvat niitä kissansilloiksi. Joka tapauksessa harkitsen näiden poistamista ja muuttamista makuusoppeiksi tulevassa lastenhuoneessa. Talon keskellä ei ole seinää, joten mietin, ovatko kissansillat osa kantavaa rakennetta?
Voin yrittää hankkia piirustukset selventääkseni tilannetta. Kotitarkastajani arveli, ettei siitä ole ongelmaa, sillä näin vanhat talot ovat yleensä hyvin ylimitoitettuja katossa???
Voiko joku antaa minulle joitakin vinkkejä?

Vinoten (jotka oletan, että sinulla on) pitäisi kai jättää paikoilleen. Muuten kattotuolit menettävät kantokykynsä. Mutta itse seinä kissantuulessa ei kai ole kantava..? Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

Ymmärrän tarkalleen, mitä tarkoitat. Tässä talossa ei kuitenkaan ole vinoja tukia ullakkotilassa. Uskon kuten sinäkin, että ullakkotilan seinät eivät ole kantavia, ja muistaakseni ne ovat melko ohuita lisäksi. Ullakkotilat ovat myös eri syvällä talossa eri huoneissa.

Riippuu suurelta osin siitä, mistä mitoista puhumme. Minulla on myös sama ikä ja kallistus. Olen ymmärtänyt, että tukijalat vähentävät rasituksia, mutta myös sillä, mihin korkeat jalat sijoitetaan, on merkitystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.