1 930 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Poista patteri
Poistin elementin kylpyhuoneesta, koska asennamme sähkölattialämmityksen.
Tulppasin putket, mutta sen seurauksena kaksi muuta läheistä elementtiä pysyvät kylminä.
Miten minun pitäisi tehdä sen sijaan?
Jos vain yhdistän putket yhteen liittimillä, tuleeko siitä oikosulku?
Ehkä väärä osasto tätä varten, mutta en löytänyt parempaa.
Tulppasin putket, mutta sen seurauksena kaksi muuta läheistä elementtiä pysyvät kylminä.
Miten minun pitäisi tehdä sen sijaan?
Jos vain yhdistän putket yhteen liittimillä, tuleeko siitä oikosulku?
Ehkä väärä osasto tätä varten, mutta en löytänyt parempaa.
Sinulla on ilmeisesti yksiputkijärjestelmä (yleisimmin käytetty järjestelmä). Silloin sinun on yhdistettävä putket, juuri kuten itse sanot.
Jos haluat kompensoida poistettua radiaattoria, voit asentaa säädettävän shuntin ylikytkentään, jotta voit vähentää hieman virtausta tämän piirin jäljelle jääviin radiaattoreihin.
Jos haluat kompensoida poistettua radiaattoria, voit asentaa säädettävän shuntin ylikytkentään, jotta voit vähentää hieman virtausta tämän piirin jäljelle jääviin radiaattoreihin.
Hups, luulin että kyseessä oli kaksiputkijärjestelmä, kun siellä oli kaksi putkea. Talo on rakennettu -91, joten se on varmaan yleisin, mikä siellä on.
Onko olemassa jokin fiksu tapa yhdistää se tyylikkäästi?
Tai ehkä tarvitaan shuntti, onko sitten joku kätevä malli?
Sehän tulee kylpyhuoneeseen, ellet löydä jotain kätevää tapaa poistaa sitä. Eihän saa olla liitoksia seinän sisällä.
Vaikea vetää putkia takaisin aiempaan kohtaan, mutta juuri nyt seinä on avoinna, joten voi tehdä jotain.
Ehkä tiivis laatikko tarkastusluukulla.
Toivottavasti ei tarvitse enää patteria.
Onko olemassa jokin fiksu tapa yhdistää se tyylikkäästi?
Tai ehkä tarvitaan shuntti, onko sitten joku kätevä malli?
Sehän tulee kylpyhuoneeseen, ellet löydä jotain kätevää tapaa poistaa sitä. Eihän saa olla liitoksia seinän sisällä.
Vaikea vetää putkia takaisin aiempaan kohtaan, mutta juuri nyt seinä on avoinna, joten voi tehdä jotain.
Ehkä tiivis laatikko tarkastusluukulla.
Toivottavasti ei tarvitse enää patteria.
Minä olisin oikeastaan valinnut käyttää vesikiertoista järjestelmää lattialämmitykseen alusta alkaen.bsba sanoi:
Muutettuani öljylämmitteiseen taloon, jota on remontoitu ajankohtaisesti ja jossa osittain vaihdettu vesikiertoinen järjestelmä suoraan sähkölämmitykseen, minulla on edelleen jäljellä muutama tuhatlappu investoitavaksi vesikiertoisiin pattereihin/lattialämmitykseen niihin huoneisiin, joissa sellaisia ei ole.
En tiedä, millainen olemassa oleva lämmitysjärjestelmä sinulla on, mutta ottaisin huomioon, että tulevaisuudessa saatetaan haluta vaihtaa lämmitysjärjestelmä, ja jos on paikka tehdä se, niin se on helpompaa ja todennäköisesti taloudellisesti järkevämpää.
Joten jos olet jo päättänyt ja asentanut sähköisen lattialämmityksen, mielestäni sinun pitäisi pitää vesikiertoinen järjestelmä jonkin verran saatavilla (tarkistusluukku tms.), jotta myöhemmin voi valita.
/markus
En ole vielä laittanut sähkölämmitystä käyttöön, mutta uskon, että se tulee kuitenkin. Syy on se, että minulla on aika uusi talo, joka on hyvin eristetty, ja silloin on normaalisti aika alhainen lämpötila silmukassa, jotta kesäpuoliskolla voi olla täysin poissa käytöstä. Kuitenkin haluaa (useimmiten) hieman lämpöä kylpyhuoneisiin (mikä tässä tapauksessa on) kuivaamiseksi ja mukavuuden vuoksi. Sähkö on jo toisessa kylpyhuoneessa. Kysymys on, tuleeko kalliimmaksi käyttää lämmitysjärjestelmää korkeammalla lämpötilalla? Mukavuus maksaa tietysti. Aion silti pitää yhteyden jossain määrin niin, että siihen pääsee käsiksi, voisi muuttaa mieltään tai lattialämmitys menee rikki.
Minulla on muuten poistoilmalämpöpumppu ja ilmalämpöpumppu, 156 m2 talo.
Minulla on muuten poistoilmalämpöpumppu ja ilmalämpöpumppu, 156 m2 talo.
Klikkaa tästä vastataksesi