yritän uudelleen.. tämä on kolmas kerta kun yritän kirjoittaa tästä aiheesta.. Vista / explorer sammuu kun yritän esikatsella kuvia, jotka haluan ladata.. Yritän olla lyhytsanainen tällä kertaa...:rolleyes:

Aion avata välipohjan aulassa talossa, joka on 1½-kerroksinen -73 (LB) Olen poistanut osan kissanvindistä sekä lattialastulevyn ylemmästä kerroksesta ja kipsin alemman kerroksen katosta.
Haluaisin "poistaa" 2 kpl palkkeja, nro 2 & 4 kuvissa, keskusteltuani piirustusten kanssa minusta tuntuu, että se "pitäisi" pystyä korvaamaan esimerkiksi kantamalla ne palkkikengillä ja kiinnittämällä ne tukevampiin palkkeihin (nro 1 & 3) sekä nro 5 kuvissa???

Mielestäni olen ollut hyvä paintissa, joten toivon, että pienet kuvat ovat selkeitä :D

Onko joku taitava henkilö, joka tietää mitä tehdä ja haluaisi heittää jonkun kommentin ideoista? :o

Ystävällisesti

• Avoin välipohja, näkyvissä viisi numeroitua puupalkkia, joiden ylä- ja alapuolta on purettu, taustalla ovi ja seinää.
  • Lattiarakenteessa olevat puiset palkit numeroituna 1:stä 5:een, joista kaksi keskipalkkia halutaan poistaa. Vasemmalla puolella on tikapuurakenne.
  • Rakennuksen lattiarakenteen piirustus, jossa esitetään kantavat palkit ja numerot 1-5. Punaiset ympyrät korostavat palkkeja, jotka aiotaan muuttaa.
  • Rakenteen kaavio, jossa näkyy 1,5-kerroksisen talon seinä- ja lattiarakenteiden välipalkit, sekä ehdotus tuennasta palkkikenkien avulla.
Olin uskaltanut poistaa ne sen perusteella mitä näen, olisin myös uskaltanut poistaa kolmosen jos olisi tarvittu..

Kiitos Mestari! Kuulostaa upealta! JOS otan myös 3:n, riittääkö, että kiinnitän sen esim. parvekekenkällä 1:een ja 5:een kuten muutkin?

Ystävällisin terveisin

Luulen, että minun pitäisi sanoa, että istua täällä ja olla täysin varma ilman että olen nähnyt sitä paikan päällä ei tunnu oikealta,
Oletan, että välipohja tuli valmiina osina, kun talo rakennettiin, joten leveämmät palkit ovat yksinkertaisesti osaliitoksia.
Piirustuksen keskilinja oletan olevan myös osaliitoksia, ja siinä tapauksessa palkit eivät kanna toiseltakin pitkältä seinältä, vaan vain lattian keskeltä,

UsKON, että se on vain jatkamista,

Jos sinulla on seinä keskellä taloa alatasolla, olen vielä vakuuttuneempi siitä, että ei pitäisi olla ongelmaa,
Jos olen täysin väärässä, luultavasti joku huomauttaa siitä ennen viikonlopun loppua...

Kiitos vastauksista mestari, mutta hieman epäröin ja otin vain ne 2, jotka aluksi mainitsin. Kyllä, talossa on kantava seinä keskellä alinta kerrosta, joten en varmaan ole vaikuttanut kantavuuteen...?

Liitän mukaan kuvan rakennustyöstä tähän mennessä.:p

Päivitän lisää, kun se alkaa olla valmiina:)

• Rakennusprojekti olohuoneessa, näkyvissä keskeneräinen katto, jossa on puupalkit ja kattovedokset, sekä näkyvä kipsilevy.
Hei!

Tänään kävi tuttu, joka on puuseppä. Hän uskoi, kun oli katsellut piirustusta ja tutkinut tukipalkkeja, että voisin poistaa kaikki palkit, eli myös 1 ja 3 uuden kuvan mukaisesti... Onko jollain halua fiksuun kommenttiin?:o Kokonaisleveys "aukolla" on vain 170 cm

Ystävällisin terveisin

• Rakennepiirros, jossa murtopisteillä merkittyjä tukipalkkeja ja mitta 170 cm. Yliviivatut palkit osoittavat poistettavia osia, vasemmalla kuva metallihelmasta.
  • Puolivalmis remontti, jossa näkyy ylhäältä kuvattuna viisi numeroitua tukipalkkia ja osa keskeneräistä kattoa oven yläpuolella.
Viimeksi muokattu:
Älykästä kommenttia minulla ei ole varastossa, mutta kysymyksen minulla on, mitä aiot tehdä koolauspuilla, jos et ota niitä pois? ;)

Kantaa jäljellä oleva lattia?:D Vitsi sivuun, ymmärrän mitä tarkoitat mestari:) Olen poistanut kaikki koolaukset nyt, ei heilahtelua tai mitään yläkerrassa:)

Lähetän pari kuvaa myöhemmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.