Är dags att byta däcket på bryggan. Är en lång brygga med telestolpar på betongringar, tvärs telestolparna ligger idag 50x100 reglar, och ovanpå det däcket i 35x150 (allt tryckt sågat). Telestolparna ligger med cc 115cm, total bredd bryggan 145 cm. Byggt på 70-talet

Tänkte behålla telestolparna och byta resten. Nytt däck blir 28x120 trall, men funderar på reglarna. Skulle 45x70 stående funka? Har kollat 50x100 tryckt, men det blir dyrt. Är 34 meter långt det handlar om, så det blir ca 90 meter reglar.

Så vad tror ni? Vilken dimension skall jag ha på de tvärgående reglarna? Bifogar bild (telestolparna kommer riktas, och tänkte lägga syllpapp som extraskydd på ovansidan av dem)...

Pitkä laituri järvellä kirkkaassa päivänvalossa, laudanpäällyste ja telestolpat veden yllä, kaukana pieni metsäsaari näkyvissä.

45x70 kuulostaa heikolta minun korvissani. Kyseessä on kuitenkin laituri, ei mikään terassikansi. Ero on suunnilleen 3 kr/m välillä 45x70 ja 45x95. Toisin sanoen, kustannusero on merkityksetön.

• Tykkään
Freppa W
  • Laddar…
Joo, hintaero on vähäpätöinen. Ajatuksena oli enimmäkseen olla rakentamatta liian korkeaa. Olen jo nyt pari cm betoniperustuksen yläpuolella, ja uloin osa (joka on uusi muutaman vuoden ajan). Ajattelin hetken vaakasuoria 95:stä tai jopa 120:stä, mutta se tuntuu heikolta + että vedenpoisto olisi huonoa.

Samaan aikaan 115 cm ei ole erityisen pitkä. Mutta 70 voi olla liian heikko...

Larsa sanoi:
Kyllä, hintaero on vähäpätöinen. Ajatus oli lähinnä olla rakentamatta liian korkeaksi. Nyt on jo pari cm betonipohjan yläpuolella ja uloin osa (joka on uusi muutaman vuoden ajalta). Olin hetken aikaa harkinnut vaakasuoria 95:öitä tai jopa 120, mutta se tuntuu heikolta + että se saa aikaan huonon vedenpoiston.

Samaan aikaan 115 cm ei ole erityisen pitkä. Mutta 70 saattaa olla liian heikko...
Edit: huomasin nyt, että olin unohtanut kirjoittaa, että nykyiset 50x100 ovat vaakasuunnassa, eli eivät pystyasennossa.

Bump!

Onko kenelläkään muulla vinkkejä? Mitä tarvitaan ulottuvuudella 115 cm?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.