24 220 lukukertaa ·
27 vastausta
24k lukukertaa
27 vastausta
Pohjustetaanko ennen rappausta? C-laasti rappaus
olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. minulla on betonireikätiili, täysin paljas ulkoseinä kellarissa, oletko rappaannut ilman pohjustusta? miltä se näyttää tänään? NÄKYYKÖ SAUMAT KIVIEN VÄLILLÄ?
voiko vain kiinnittää raudoitusverkkoa ja käyttää weber 135 c rappiainetta? ja rapata 2-3 cm, silloin saumojen ei pitäisi näkyä, kun paksu rappauskerros on levitetty, onko kukaan kokeillut tai onko kokemusta siitä?
miten sinulle kävi?
voiko vain kiinnittää raudoitusverkkoa ja käyttää weber 135 c rappiainetta? ja rapata 2-3 cm, silloin saumojen ei pitäisi näkyä, kun paksu rappauskerros on levitetty, onko kukaan kokeillut tai onko kokemusta siitä?
miten sinulle kävi?
Me laitettiin verkko ja pohjustettiin muistaakseni B-laastilla. Mutta kun kyseessä on betoniharkko, voit jopa käyttää pelkästään A-laastia halutessasi.Elbk sanoi:
samassa vaiheessa kuin sinä. Minulla on betoniharkko, täysin paljas ulkoseinä kellarissa, oletko rapannut ilman pohjustusta? Miten se näyttää nykyään? NÄKYYKÖ SAUMAT KIVIEN VÄLILLÄ?
Voiko vain laittaa sinne vahvikenetin ja käyttää weber 135 c rappauslaastia ja rapata 2-3 cm paksuudelta, jotta saumakohdat eivät näy raidallisina, kun paksukerros rappausta on levitetty, onko kukaan kokeillut tai onko kokemusta siitä?
Miten sinulla meni.
Sen sijaan, että maalattaisiin, värjättiin me rappaus ja laitettiin vain pohjamaali.
Ei, laitat sen kerroksissa ja vedät tasaiseksi, niin ei näy mitään saumoja.
Okei. Onko sinulla kuva siitä, miltä se näyttää maalaamatta mutta värjätty ja primattu.
tarkoitatko, että olet primannut seinän ja jättänyt hienon rappausstruktuurin koristeeksi?
Hmm Joten tarkoitat, että betonikivien saumat eivät näy, kun ne ovat kosteat, niin sanotut raidalliset ruudulliset seinät, joista puhutaan, jos ei ole pohjustettu. Mutta ne eivät tule näkymään, koska levität kerroksen kerroksen päälle rappausta 2-3 cm tarkoitat ja eivät tule näkymään?
En kuitenkaan ymmärrä, miksi on nyrkkisääntö pohjustaa. Se on varmaan ylimääräinen myyntiargumentti.?
Hmm Joten tarkoitat, että betonikivien saumat eivät näy, kun ne ovat kosteat, niin sanotut raidalliset ruudulliset seinät, joista puhutaan, jos ei ole pohjustettu. Mutta ne eivät tule näkymään, koska levität kerroksen kerroksen päälle rappausta 2-3 cm tarkoitat ja eivät tule näkymään?
En kuitenkaan ymmärrä, miksi on nyrkkisääntö pohjustaa. Se on varmaan ylimääräinen myyntiargumentti.?
https://imgur.com/a/hfoFqaWElbk sanoi:
Okei. Onko sinulla kuvaa miltä se näyttää ilman maalia mutta värjättynä ja primattuna.tarkoitatko, että olet primannut seinän ja jättänyt hienon rappausstruktuurin koristeelliseksi seinäksi?
Hmm Joten tarkoitat, että betonikivien saumat eivät näy, kun ne kastuvat niin sanotuilta raidalliset ruutukuviolliset seinät, josta puhutaan, jos ei ole grundattu. Mutta ne eivät tule näkymään, koska vedät kerroksittain rappausta 2-3 cm tarkoitat ja eivät tule näkymään.?
En kuitenkaan ymmärrä, miksi on sääntö grundata. Se on varmaan lisämyyntiargumentti.?
En ole nähnyt mitään raidallisia läiskiä, ei. Kyllä, juuri niin, halusin värin olevan hieman elävämpi, vaikka se on harmaata.
Grundata kannattaa, se ei tartu, jos se on liian kuiva.
Mutta kuten sanottu, voit käyttää erittäin kovaa laastia suoraan reikätiileen, A:n pitäisi olla esimerkiksi ongelmatonta.Elbk sanoi:
Mutta usein C-laasti on halvempaa. Jos tekisin sen uudelleen, käyttäisin luultavasti A- tai B-laastia läpi.
Muista kiinnittää verkko kunnolla. Me käytimme tulppia ja ruuveja.
Ja jos et pidä siitä, että pinnasta tulee epätasainen kuten kalkkimaalilla, maalaa kaikki silikaattimaalilla ja mittaa jokainen erä sekoittajassa saadaksesi oikean määrän pigmenttiä, se on aika stressaavaa mutta halpaa.
Aion puhdistaa tai vaihtoehtoisesti slammata kellarini sisäseinät, jotka koostuvat betoniharkosta ja kevytbetonilohkoista. Ensisijaisesti tiivistääkseni mekaanisesti asennetun seinän asennusta varten.
Tällä hetkellä täytän saumoja ja olen käyttänyt rappaus/laastilla C. Kun aion rapata, tulee käyttää joko C-laastia tai kalkkilaastia, jos haluan, että rappaus pystyy hengittämään. Tässä keskustelussa suositellaan A- tai B-laastia pohjustukseen... onko se huonoidea minun tapauksessani? Pitäisikö minun vain käyttää C-laastia? Ei pitäisi laittaa vahvempaa laastia heikomman päälle... ja minun tapauksessani, kun olen korjannut saumoja C-laastilla. Olenko siten sidottu C-laastiin vai onko pohjustuksella merkitystä?
Pohjustettaessa, pitäisikö minulla olla silloin enemmän vellijauheen konsistenssia, joka roiskuu seinälle?
Onko haittapuolena pelkästään slammaaminen? Seinälevy asetetaan seinää vasten ja sen päälle rakennettavat seinät. Haluaisin välttää tilanteen, jossa mahdollinen rappaus putoaa vuosien mittaan (vaikka sitä ei näkyisikään, mutta se saattaa heikentää tuuletetun järjestelmän ominaisuuksia).
Tällä hetkellä täytän saumoja ja olen käyttänyt rappaus/laastilla C. Kun aion rapata, tulee käyttää joko C-laastia tai kalkkilaastia, jos haluan, että rappaus pystyy hengittämään. Tässä keskustelussa suositellaan A- tai B-laastia pohjustukseen... onko se huonoidea minun tapauksessani? Pitäisikö minun vain käyttää C-laastia? Ei pitäisi laittaa vahvempaa laastia heikomman päälle... ja minun tapauksessani, kun olen korjannut saumoja C-laastilla. Olenko siten sidottu C-laastiin vai onko pohjustuksella merkitystä?
Pohjustettaessa, pitäisikö minulla olla silloin enemmän vellijauheen konsistenssia, joka roiskuu seinälle?
Onko haittapuolena pelkästään slammaaminen? Seinälevy asetetaan seinää vasten ja sen päälle rakennettavat seinät. Haluaisin välttää tilanteen, jossa mahdollinen rappaus putoaa vuosien mittaan (vaikka sitä ei näkyisikään, mutta se saattaa heikentää tuuletetun järjestelmän ominaisuuksia).
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 470 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 470 viestiä
Sinun tulee käyttää c laastia 3 mm, sisäpuolella. Ulkopuolella käytetään a tai b laastia maan alla ja sokkeliin. 30 cm maanpinnan yläpuolella ulkopuolella voit myös käyttää c laastia. Jos pitää pohjustaa, tulee käyttää löysempää kuin velliä.
KiitosN neo11 sanoi:
…ja pohjustus tulee aina tehdä jos alusta ei ole aiemmin rapattu?
Klikkaa tästä vastataksesi