7 097 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
Pohjusteaine kipsilaastille?
Aiomme tasoittaa joitakin seiniä kellarissa kipsilaastilla. Olen lukenut, että pohjustusainetta pitäisi käyttää alla, jotta se tarttuu paremmin. Minulla on pohjustusainetta betonilattioille. Voinko käyttää samaa seiniin? Minulla ei ole sitä kotona, joten en voi nähdä, lukeeko siinä jotakin.
Finjan kipsitasoitteessa lukee, että
*tasaisille ja ei-imeville alustoille, kuten betoni, pinta tulee käsitellä Finja Gipsprimerilla.
Imukykyiset alustat tulee kastella, ei primata.
Kipsitasoitteessa ei ole samaa sisältöä kuin tavallisessa tasoituksessa.
Koska siinä lukee kipsiprimer, se on varmaan erityinen primer juuri kipsitasoitetta varten.
Muussa tapauksessa siinä olisi pitänyt lukea Finja MSA primer.
En tiedä, uskallanko ottaa riskin, ei ole mukavaa, jos työ täytyy tehdä uudelleen.
Nyt en tiedä, mikä merkki sinulla on kipsitasoitteessa.
*tasaisille ja ei-imeville alustoille, kuten betoni, pinta tulee käsitellä Finja Gipsprimerilla.
Imukykyiset alustat tulee kastella, ei primata.
Kipsitasoitteessa ei ole samaa sisältöä kuin tavallisessa tasoituksessa.
Koska siinä lukee kipsiprimer, se on varmaan erityinen primer juuri kipsitasoitetta varten.
Muussa tapauksessa siinä olisi pitänyt lukea Finja MSA primer.
En tiedä, uskallanko ottaa riskin, ei ole mukavaa, jos työ täytyy tehdä uudelleen.
Nyt en tiedä, mikä merkki sinulla on kipsitasoitteessa.
Kuten sanottu, kipsirappaus kellarin seinille on useimmiten epävarmaa, ainakin jos ne ovat maanalaisia ulkoseiniä, jotka eivät ole kuivia, sanoisin. Kipsirappauksen pohjuste ei ole lainkaan sama asia kuin tavallinen pohjuste. Kipsirappauksen pohjuste (ainakin se, jota olen käyttänyt) on punainen, tahmea ja sisältää hiekkaa - lopputulos on kuin seinä olisi hiekkapaperia, tai jos pelaat tennistä, kuin plexipave... Mutta sellaista pohjustetta tarvitaan vain, jos sinulla on ei-imukykyinen ja sileä pinta. Rappaukselle tai betonille riittää kastelu, tai levitä ohut kerros vellimäistä kipsirappausta "alustamassana".
Klikkaa tästä vastataksesi