Hei!
Olen juuri naputellut irti kaiken irtonaisen rappauksen kellarini seinistä ja olen parhaillaan raapimassa pois kaiken vanhan muovivärin (kaksi kerrosta eri värissä🙄).

Mielestäni olen kuullut sekä että ei pitäisi primeroida että pitäisi primeroida ennen uutta rappausta. Se on valettu perusta 30-luvun puolivälistä. Haluaisin, että seinä päästää kosteuden läpi.

Joten kysymykseni on, pitäisikö minun käyttää pohjustetta ennen kuin rappaan seinät uudelleen? Ja tulisiko minun käyttää c-laastia rappauksessa?

Ajattelin myös tämän jälkeen asentaa kellariin lämpöpumpusta pattereita, auttaisiko tämä kosteuden hillitsemisessä?

Ystävällisin terveisin

A
Seinä voi edelleen hengittää primerin avulla. Jos seinä on erittäin imukykyinen, primer auttaa hidastamaan imua, joten seinää ei tarvitse kastella yhtä paljon. Jos seinällä on jäljellä maalia, sinun on käytettävä primeria siellä. Puhdasta, pölytöntä betonia ei yleensä tarvitse pohjustaa.

Hei,
mikä on vaikutus, jonka haluaa saavuttaa, kun primeria käytetään maalissa?
Olen saman projektin parissa juuri nyt, kun olen raaputtanut puolet seinästä ja aion käyttää primeria, jotta se sitoo c-tasoitetta pinnan kanssa. mutta toinen osa on aivan kunnossa ja kaikki vanha tasoite pysyy kiinni, mutta siinä on 70-luvun täysiä värejä, joita haluamme maalata myöhemmin. Se, mistä en ole varma, on pitääkö maalit poistaa, jos ne eivät ehkä hengitä? voiko primer auttaa avaamaan huokoisuutta vanhojen maalien läpi? ja poistamisella tarkoitan irrottamista, mutta ehkä se on erittäin tarpeetonta.

A
Primer varmistaa, että saat tarttuvuuden. Jos kyseessä on ulkoseinä, olisin yrittänyt poistaa mahdollisimman paljon vanhaa maalia. Sisäseinässä, jos maali on kiinni, en olisi vaivautunut poistamaan sitä.

• Tykkään
Sam Petrovich
  • Laddar…
P
M Makethemsuffer sanoi:
Hei!
Olen juuri naputellut irti kaiken irtonaisen rappauksen kellarini seinistä ja olen raaputtamassa pois kaiken vanhan muovimaalauksen (kaksi kerrosta eri väreissä🙄).

Mielestäni olen kuullut sekä että ei pitäisi pohjustaa ja että pitäisi pohjustaa ennen uutta rappausta. Se on valettu perusta 30-luvun puolivälistä. Haluan, että seinä päästää kosteuden läpi.

Joten kysymykseni on, pitäisikö minun käyttää primeria ennen kuin rapataan seinät uudelleen? Ja onko se c-laastia, jolla minun pitäisi rapata?

Ajattelin myös tämän jälkeen asentaa pattereita lämpöpumpustani kellariin, auttaako tämä kosteutta vastaan?

Terveisin
Yleensä ei pohjusteta, jos rappaa perinteisillä rappauslaasteilla, jos seinä on kuiva niin se tulisi kostuttaa ennen sitä..

Kostuta pinta vain vedellä, se riittää hyvin. Jos haluat pohjustaa, käytä ulkokäyttöön tarkoitettua pohjamaalia.

A ansic sanoi:
Primer varmistaa tarttuvuuden. Jos kyseessä on ulkoseinä, yrittäisin poistaa niin paljon kuin mahdollista vanhasta maalista. Sisäseinän, mikäli maali pysyy, en vaivautuisi poistamaan.
Kiitos vastauksestasi. Kaikki mistä puhuin koskee kellarin sisäseiniä. Se joka säilyttää maalinsa on siksi, että kosteus ei ole tunkeutunut ja salaojitus toimii melko hyvin suurimmassa osassa taloa. Se alkaa näyttää hienolta pelkällä c rappauksella ja taitavalla kädellä (en minä, mutta avopuolisoni).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.