Olen vaihtanut jääkaappipakastimen keittiössä. Tässä se näyttää siltä, kun olemme poistaneet yläkaapin.

Vanha keittiön seinä, josta yläkaappi on poistettu. Seinän rappaus on osittain murentunut, taustalla näkyy paljas tiili ja sisäpuolinen johto. Sähköpistorasia ja näkyville tuleva puurakenne keittiön seinässä, kun yläkaappi on poistettu. Seinän pinnoite osittain säröillä ja poistettu. Kuvassa näkyy purettu seinä, jossa on tiiliä ja puukehikko. Gipsirappaus on osittain irronnut paljastaen alusrakenteen.

Suunnitelmani on seuraava:

1. Ostaa kipsilaasti.
2. Sekoittaa kipsi veteen ämpärissä.
3. Kostuttaa seinä hieman märällä sienellä.
4. Tasoitella tasoituslastalla.

Kysymyksiä:
1. Onko tämä OK suunnitelma?
2. Mitä kipsilaastia suosittelette? Joissain lukee, että se on vain pienille rei'ille eikä saa olla puuta alla. Tässä uskon, että on puuseinä.

Irrota ensin sähköpistoke.
Pääset helpommin käsiksi leveällä lastalla ja vähennät riskiä, että kosteaa laastia menee siihen.
Voi olla myös hyvä ajatus ottaa sulake pois...

Bostik filler v28:sta minulla on hyviä kokemuksia, mutta se toimii varmasti minkä tahansa gipsbruk kanssa.

• Tykkään
Rofaj
  • Laddar…
C
Kuulostaa erinomaiselta suunnitelmalta. Käyttäisin tavallista kipsilaastia/-laastia, jota voi ostaa edullisesti säkeissä rakennusliikkeestä.

Pidän casco wallfilleristä, mutta varmasti ei ole suurta eroa eri merkkien välillä, gipsbruk ei ole mikään ainutlaatuinen tuote suoraan. Kun korjaat niin syviä vaurioita, on helpointa tehdä se kahdessa erässä ja antaa kuivua välillä.

• Tykkään
Rofaj
  • Laddar…
Käytä kukkasumutinta ystävän kostuttamiseksi.

• Tykkään
Rofaj
  • Laddar…
Jos kostutan ensin ja sitten levitän tasoitteen ja annan sen kuivua, pitäisikö minun myös kostuttaa tasoite hieman ennen seuraavaa tasoitekerrosta?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.