2 953 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Pohdintoja säänkestävästä muovista.
Hei kaikki tietävät!
Minulla on muutamia kysymyksiä ikääntymistä kestävän muovin suhteen.
Olen täydessä vauhdissa laajennuksessa.
Kynnyksen ja lattian väliin olen laittanut kynnysvuorauksen mutta ei muovia. Kynnysvuoraus on säännön tasalla. Miten saan sen tiiviiksi jatkaessani muovia seinästä lattialle? Teoriassa kosteus voisi liikkua sitä reittiä, vai ajattelenko väärin?
Miten tehdään muovin kanssa pesutuvassa? Lattialle tulee vedeneristys, joka tasoitetaan.
Pitäisikö muovin ulottua vähän lattialle (5 cm)? ennen tasoittamista? Vai miten tehdään?
Entä kylpyhuone yläkerrassa. Muovia ei ilmeisesti pitäisi olla vedeneristeen ulkopuolella, pitäisikö muovin vain lopettaa siihen missä kylpyhuoneen sisäseinät tulevat vai taitanko sen reguloiden ympärille ennen sulkemista?
Vinokaton kohdalla minulla on paneeli, muovi voi kaiketi jäädä siihen?
Ehkä hieman sekavaksi meni mutta toivottavasti ymmärrätte.
Terveisin/ Anders
Minulla on muutamia kysymyksiä ikääntymistä kestävän muovin suhteen.
Olen täydessä vauhdissa laajennuksessa.
Kynnyksen ja lattian väliin olen laittanut kynnysvuorauksen mutta ei muovia. Kynnysvuoraus on säännön tasalla. Miten saan sen tiiviiksi jatkaessani muovia seinästä lattialle? Teoriassa kosteus voisi liikkua sitä reittiä, vai ajattelenko väärin?
Miten tehdään muovin kanssa pesutuvassa? Lattialle tulee vedeneristys, joka tasoitetaan.
Pitäisikö muovin ulottua vähän lattialle (5 cm)? ennen tasoittamista? Vai miten tehdään?
Entä kylpyhuone yläkerrassa. Muovia ei ilmeisesti pitäisi olla vedeneristeen ulkopuolella, pitäisikö muovin vain lopettaa siihen missä kylpyhuoneen sisäseinät tulevat vai taitanko sen reguloiden ympärille ennen sulkemista?
Vinokaton kohdalla minulla on paneeli, muovi voi kaiketi jäädä siihen?
Ehkä hieman sekavaksi meni mutta toivottavasti ymmärrätte.
Terveisin/ Anders
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 519 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 519 viestiä
Normaalisti myös kylpyhuoneet muovitetaan, riski on, että kylpyhuoneen vedeneristykseen tulee reikä ja kosteus pääsee sisään, silloin se ei koskaan kuivu kaksinkertaisella vedeneristyksellä, mutta monilla rakennuskohteilla vaikuttaa siltä, että tätä riskiä ei huomioida.
Hei taas.
Ei kukaan, joka osaisi vastata järkevästi kahteen ensimmäiseen kysymykseen?
Sitten ilmestyi uusi pohdinta. Minulla on 170mm runko, jossa on muovi, sitten 45 tähän. Jotta saisin viemärin yhdelle seinälle, minun pitäisi laittaa 120 runko 45:n sijaan. Voinko laittaa muovin 170 rungon sisäpuolelle myös tässä tapauksessa? Sanotaanhan, että muovin pitäisi olla mahdollisimman syvällä, mitä mieltä olette?
/ Anders
Ei kukaan, joka osaisi vastata järkevästi kahteen ensimmäiseen kysymykseen?
Sitten ilmestyi uusi pohdinta. Minulla on 170mm runko, jossa on muovi, sitten 45 tähän. Jotta saisin viemärin yhdelle seinälle, minun pitäisi laittaa 120 runko 45:n sijaan. Voinko laittaa muovin 170 rungon sisäpuolelle myös tässä tapauksessa? Sanotaanhan, että muovin pitäisi olla mahdollisimman syvällä, mitä mieltä olette?
/ Anders
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 519 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 519 viestiä
muovin tulee olla enintään 1/3 seinän sisällä, eli jos aiot käyttää 45 mm asennuskourua, niin vaaditaan ehdottomasti vähintään 90 mm muovin ulkopuolella.
Tai kuten sinun tapauksessasi, jossa on 170 runko (oletan, että ulkopuolella on 170 eristystä muovin ulkopuolella), niin voit enintään käyttää 85 mm asennuskourua. Voit laittaa 120 palkin mutta eristää vain enintään 85 mm ja jättää loput tyhjäksi, niin olet 1/3 rajan sisällä.
Tai kuten sinun tapauksessasi, jossa on 170 runko (oletan, että ulkopuolella on 170 eristystä muovin ulkopuolella), niin voit enintään käyttää 85 mm asennuskourua. Voit laittaa 120 palkin mutta eristää vain enintään 85 mm ja jättää loput tyhjäksi, niin olet 1/3 rajan sisällä.
ok, kiitos tästä. Ei kukaan, jolla on hyviä vastauksia siihen, miten tehdään nurkassa mellan syll och golv, eller voiko laskea sen varaan, että siitä tulee tarpeeksi tiivis, kun naulaan kiinni minun 45a ulkopuolelle muovin?
/Anders
/Anders
Hei taas!
Herätän tämän ketjun jälleen henkiin. Olen nyt asentanut OSB- ja kipsilevyt tulevaan pesutupaan. Muovi ulkoseinällä on levitetty lattialle, samoin levy sisäseinän alla, joka on vähän ulkona lattialla. Mitä teen nyt tämän kanssa?
Lattia tasoitetaan. Taitanko muovin kipsille ennen tasoitusta vai leikkaanko muovin sieltä missä se nyt on?
Teoriassa tasoite voi johtaa kosteutta seinään, vai olenko väärässä?
/Anders
Herätän tämän ketjun jälleen henkiin. Olen nyt asentanut OSB- ja kipsilevyt tulevaan pesutupaan. Muovi ulkoseinällä on levitetty lattialle, samoin levy sisäseinän alla, joka on vähän ulkona lattialla. Mitä teen nyt tämän kanssa?
Lattia tasoitetaan. Taitanko muovin kipsille ennen tasoitusta vai leikkaanko muovin sieltä missä se nyt on?
Teoriassa tasoite voi johtaa kosteutta seinään, vai olenko väärässä?
/Anders
Klikkaa tästä vastataksesi