3 715 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
Plexilasi vai jotain muuta?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 291 viestiä
Plexiglas toimii erinomaisesti
Miksi et voi käyttää tavallista lasia?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 291 viestiä
Plexiglas kestää hyvin auringonvaloa, mutta sitä täytyy pestä joskus saippualla pitääkseen sen puhtaana, koskee tosin kaikkea.
Olin kiinnittänyt tiukasti riippumatta materiaalista. On myös riski, että pleksi halkeaa, kun poraa. Tavallinen float-lasi ei maksa montaakaan euroa.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Todella vahva tulee makrolonilla (=polykarbonaatti).
Ei halkeile työstettäessä tai ruuvattaessa kuten pleksilasi helposti tekee.
Ei halkeile työstettäessä tai ruuvattaessa kuten pleksilasi helposti tekee.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Akryylimuovi muuttuu ajan myötä rumaksi ja naarmuiseksi. Polykarbonaatti kestää UV-valoa ja on särkymätön, kalliimpi kuin akryylimuovi (plexi jne.) Sitä myyvät erikoisliikkeet. Olisin ehkä valinnut karkaistun lasin, kun ottaa huomioon vaaran siitä, että se voi rikkoutua penkkirakenteessa.P ptlf sanoi:
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 291 viestiä
Polykarbonaatti ei kestä UV-valoa normaalissa muodossa, vaan tarvitsee suojaavan pinnoitteen ilman, että se muuttuu ajan myötä. Muuten se on ylivoimainen.
Mutta silloin se kuulostaa kalliimmalta vaihtoehdolta kuin tavallinen lasi, jos se vaatii pinnoitteen, mutta kiitos neuvosta.Johannes Carlsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi


