Luulen, että se tulee näyttämään suhteettomalta ja kömpelöltä 90 mm leveillä vangstycken. Mielestäni muut saamasi ehdotukset, joissa on fingerskarvat tai oma skarv plintin yli, ovat parempia.
Jos haluat rakentaa oman palkkisi, rakenna korkeuden sijaan, esimerkiksi 3 kpl 45x70-95 korkeudelle (kuin liimapuupalkki on konstruoitu).
Uskon, että 90 mm leveillä vangraudoilla se tulee näyttämään suhteettomalta ja kömpelöltä. Mielestäni muut saamasi ehdotukset sormijatketusta tai omasta jatkamisesta plintin yli ovat parempia. Jos haluat rakentaa oman palkin, rakenna sitten korkeuden sijaan, esimerkiksi kolmella 45x70-95 korkeudella (kuten liimapalkki on rakennettu).
Kiitos näkemyksestäsi! Olen mallintanut porrasrakennetta 3D:ssä ja mielestäni se näyttää suhteellisen hyvältä. Vähän jykevät vangraudat, mutta olen päättänyt käyttää 2 kappaletta 45x220 (rakennan siis neljä kappaletta oikean pituuden saavuttamiseksi). Puu on ostettu, joten pian alkaa vangrautojen rakentaminen!
Snyggt miettii samanlaisia ajatuksia: rakentaa portaat rinteeseen, kuinka paljon tarvitaan tehdä alapuolelle? Voiko sen asettaa suoraan nurmikkoa vasten?
Hmm, googlaan vähän ja en löydä suurta tarjontaa painekyllästetyistä liimapuista. Tarkoititko, että niitä on erikoistilattava?
Miksi haluat painekyllästetyn? Olen rakentanut muutamia kelluvia ulkoportaita käsittelemättömästä puusta, ja askelmat ovat kestäneet 10 vuotta ja olivat hyvässä kunnossa sen jälkeen. Yleensä askelmien kiinnitykset mätänevät, jos ne on virheellisesti suunniteltu.
Miksi sinun pitäisi käyttää painekyllästettyä puuta? Olen rakentanut useita vapaasti seisovia ulkoportaita käsittelemättömästä puusta ja nousut ovat kestäneet 10 vuotta ja olivat sitten edelleen hyvässä kunnossa. Yleensä askelmien kiinnitykset mätänevät, jos ne on tehty väärin.
Haluaisin tietää, miten rakentaa, jos aiot asentaa sen nurmirinteeseen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.