2 159 lukukertaa ·
20 vastausta
2k lukukertaa
20 vastausta
Pilarasitus
J justusandersson sanoi:
Olen avoin ehdotuksille, mutta olen saanut laskentaohjelmasta, että palkkien taipuma on noin 7 mm oikein valituilla 8 metrin palkeilla.J justusandersson sanoi:
Onko erityistä syytä, miksi se on huono ratkaisu, paitsi että toinen suunta olisi ollut perinteisempi?
Pitkillä palkkeilla tällä tavalla kokonaistilan korkeus kasvaa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Siitä tulee erittäin suuria palkkien mittoja. Saavuttaakseen 7 mm:n taipuman tarvitaan esimerkiksi liimapuupalkkeja 90x540 c/c 600 mm. Se maksaa noin 30000 kr. Entresolkerroksen päätyyn sijoitettava liimapuupalkki voidaan sijoittaa siten, että se on myös osa kaidetta.
Ilmeisesti Moelven kutsuu sitä "joustokontrolliksi" kun valitset lattiapalkin. CC 600 ja 90*360 palkille joustokontrolli on 1,2 mm.J justusandersson sanoi:
Palkit maksaisivat tietojeni mukaan 19000.
Liimapuun käyttö osana kaidetta oli fiksua, mutta aion asentaa kierreportaat ullakolle ja silloin tulee hankalaksi astua sen reunan yli.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Joustavustarkastus on oikeastaan perustavanlaatuisin testi. Mutta 1,2 mm:n kohdalla jänneväli ei voi olla niin suuri kuin 8 metriä. 19000 on kylläkin tänään löytöhinta, mutta en tiedä onko järkevää lähteä siitä olettaen. Sinun täytyy sijoittaa kierreportaat palkin sisäpuolelle. Se on tyylikkäämpi ratkaisu, koska paljastat liimapuupalkin.
B bellman83 sanoi:
J justusandersson sanoi:Sviktkontroll on itse asiassa perustavin testi. Mutta 1,2 mm:n kohdalla jännevälin ei voi olla niin suuri kuin 8 metriä. 19000 on sinänsä löytöhinta nykyään, mutta en tiedä, onko viisasta lähteä siitä liikkeelle. Sinun tulee sijoittaa kierreportaat palkin sisäpuolelle. Se on tyylikkäämpi ratkaisu, koska saat liimapuupalkin esille.
Sviktkontrollin tiedot tulevat Moelvenilta, joten en voi niitä vahvistaa tai kiistää.J justusandersson sanoi:Sviktkontroll on itse asiassa perustavin testi. Mutta 1,2 mm:n kohdalla jännevälin ei voi olla niin suuri kuin 8 metriä. 19000 on sinänsä löytöhinta nykyään, mutta en tiedä, onko viisasta lähteä siitä liikkeelle. Sinun tulee sijoittaa kierreportaat palkin sisäpuolelle. Se on tyylikkäämpi ratkaisu, koska saat liimapuupalkin esille.
Ajattelitko portaita aukkoon ylös lattian läpi silloin?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kyllä.
Klikkaa tästä vastataksesi