On pieni eteinen, jossa on liian monta ovea, ja haluan nyt luoda hieman enemmän "rauhaa" eteiseen asentamalla akustiikkapaneelin seinälle, jotta voin peittää kaksi ovea, jotka johtavat pieneen varastoon ja kodinhoitohuoneeseen. Onko joku tehnyt vastaavaa projektia ja voisi jakaa kokemuksiaan?

Molemmat ovet avautuvat "ulos" ja niissä on saranat ulkopuolella, eli minun täytyy sovittaa niin, että saranat osuvat ribojen väliin. Ajattelin poistaa kahvat/lukot ja asentaa jonkinlaisen "push-to-open" -toiminnon.

Kuva herättämään huomiota, eli ei ole minun setup. :)
 
  • Akustinen paneeliseinä, jossa pystysuorat puusäleet, peittää ovet. Vasemmalla valkoinen seinä, oikealla valkoinen verho.
  • Tykkään
deldan
  • Laddar…
N nikno sanoi:
Minulla on eteinen, jossa on liikaa ovia, ja haluan luoda vähän enemmän "rauhaa" eteiseen asentamalla akustiikkapaneelit yhdelle seinälle piilottaakseni kaksi ovea, jotka johtavat pieneen varastoon ja pyykkitupaan. Onko joku tehnyt vastaavan projektin ja voisi jakaa kokemuksiaan?

Molemmat ovet avautuvat "ulos" ja niissä on saranat ulkopuolella, eli minun on sovitettava niin, että saranat osuvat rimojen väliin. Ajattelin poistaa kahvat/lukot ja käyttää jotain "push-to-open" -toiminnallisuutta.


Kuva huomion herättämiseksi, eli ei minun asennus. :)
Ei paljon vastauksia 😂 - mutta otan tilaisuuden jakaa tulokseni.
 
  • Pystysuuntainen paneeliseinä, puusäleitä ja integroitu ovi.
  • Tykkään
  • Rakastan
Jonas Hedin2 ja 25 muuta
  • Laddar…
Todella tyylikästä! Minkälaiset ovet nämä ovat? Miten kiinnitit paneelin? Onko ovissa joku låskista? Lisää mielellään tarkempia kuvia!
 
  • Tykkään
nikno
  • Laddar…
J Jokv sanoi:
Mycket snyggt! Vad är det för dörrar? Hur fäste du panelen? Någon låskista på dörrarna? Lägg gärna upp mer detaljerade bilder!
Tack! Det är vanliga innerdörrar som hade Assa Abloy handtag/lås på sig. Dessa skruvade jag bort och satte sk rullås (tänk bastu), som passade perfekt kistan. De nya handtagen är vanliga Habo för typ kökslådor.

Jag lejde ut arbetet till en snickare då jag inte tyckte jag hade rätt verktyg, tog en dag för honom. Han fäste panelerna med "tillhörande" skruv. Han lyckades även flytta en av dörrarna ca 5mm i sidled för hålla ribbavståndet och slippa klyva en ribba.

Kan lägga upp något mer foto lite senare.
 
  • Tykkään
Anderscurl ja 3 muuta
  • Laddar…
Kaikkien aikojen! 👍
 
  • Tykkään
nikno
  • Laddar…
Muutama lisäkuva alla.

Mikä ei ole vielä ratkaistu, on jonkinlainen peite aukkojen peittämiseen, missä lukot ja kahvat olivat ovien sisäpuolella. Huomasin, että on olemassa peitelevyjä, jotka ruuvataan yhteen peitelevyn kanssa toisella puolella - mutta se on liian myöhäistä 🤠. Ehdotuksia ja ideoita otetaan kiitollisesti vastaan.
 
  • Puupaneelinen ovi, jossa on messinkisarana keskellä, kiinnitetty mustien nauhojen väliin.
  • Ovenkarmin yksityiskohta; musta suorakulmainen osa ja pienempi metallialue, jossa on ruuveja ja reikä, joka liittyy oven lukon mekanismiin.
  • Oven sivussa kaksi reikää ja metallilevy lukolle, Asio-merkkinen. Lukkopesä ja kahva puuttuvat.
  • Tykkään
Jonas Hedin2 ja 3 muuta
  • Laddar…
K
Osta täyttölevyt, mutta liimaa ne kiinni sen sijaan, että kiinnittäisit ruuveilla?
 
  • Tykkään
nikno
  • Laddar…
Minä tasoittaisin reiät jollakin monikitillä.
Muussa tapauksessa ehkä lähtisin liimatuilla tai ruuvatuilla Doslockilla johdonpidikkeisiin (helppo muokata saksilla/veitsellä, jos koko on liian suuri)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.