Olen parhaillaan kunnostamassa huonetta huoneistossamme, joka on rakennettu vuonna 1920. Seinät, katto, ikkunat ja puutyöt. Nyt olen poistanut tapetit ja minulla on hieno rappausseinä, joka pitää ylitasoittaa ja maalata. Yhdellä seinällä on kuitenkin liukuovet, jotka kulkevat seinän sisällä olevassa kanavassa. Oviaukon sivuilla olevat seinäosat (eli seinän osa, joka piilottaa ovet, kun ne ovat auki) eivät kuitenkaan ole rappausta vaan naulattuja lautoja.

Asunnon aiempi omistaja on tehnyt surullisen yrityksen kunnostaa ja laittanut näiden päälle remonttikipsiä, ylitasoittanut korkeuseron rappausseinän ja kipsin välillä (joka on 6 mm) ja sitten tapetoinut. Ei suoraan sanottuna mikään siisti ratkaisu. Etenkään kun kipsilevy on ajan myötä irronnut seinästä ylhäältä vääränlaisen kiinnityksen vuoksi… Noh, nyt mietin jos jollakulla on hyviä neuvoja minulle? En halua laittaa uutta remonttikipsiä sen paksuuden vuoksi. Miten voin saada hyvän pohjan tasoitukselle ja maalaukselle?

Puiset seinälaudat ja vanha rappaus kehyksessä liukuoven vieressä, osittain rikki. Taustalla näkyy kipsilevyä ja maalia.

Helpoin tapa on varmaan repiä laudat alas ja korvata ne vanerilevyllä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.