Sen jälkeen kun olen pitänyt kirvesmiehiä kotona, olen purkanut ei-kantavan laudeseinän.
Sahasin viimeisen laudan sahalla, eikä se jumittanut, mutta nyt muutama viikko myöhemmin se on vähän asettunut, joten lauta on hieman jumissa.
Sen voi ottaa alas ja laittaa takaisin, mutta ei yhtä helposti kuin aiemmin.

Laudeseinä oli naulattu kattoristikkoon, mutta ei kantanut mitään, vaan laudeseinän yläpuolella oli ontelo.
Viimeinen lauta kuitenkin tukee savupiipun ympärillä olevaa kehystä.
Yksi kirvesmiehistä, jota konsultoin ennen tämän takia, kävi ja katsoi sen jälkeen kun otin seinän alas ja hän sanoi etten pitäisi olla huolissaan, MUTTA olen kuitenkin vähän...

Tältä se näytti ennen kuin aloitin purkamisen ja keltaiset seinät ovat kantavia ja punaiset olen ottanut alas:

Pohjapiirros, jossa punaiset seinät on poistettu, keltaiset kantavat ja harmaa osoittaa savupiipun sijainnin. Kuvassa on myös keittiön sijainti.

Tältä se näyttää tänään:

Väliaikainen tuenta puuttuvan seinän kohdalla; näkyvä puinen runko ja paljas lattia; takana ikkunan vieressä portaat ja työkaluvaunu.

Tänään tein kannattimen 45X5mm litteästä raudasta ja 2mm levystä, jonka aion kiinnittää hormiin.
Onko tämä hyvä idea vai olenko väärillä jäljillä?

Metallituki lattialla, tehty 45x5mm tasateräksestä ja 2mm pellistä. Ajateltu kiinnitettäväksi savupiippuun rakennusprojektia varten.

Jos tämä on oikea tapa edetä, mitä kiinnitysmenetelmää minun pitäisi käyttää tiilessä?
Muovitapit tuntuvat hieman vääriltä eikä niin vakailta, mutta kuormituksen jakaa 5 ruuvia.

Nyt konsoli on paikallaan ja puuseppä on ollut täällä tarkistamassa. Hän ei vieläkään uskonut, että tarvittaisiin ylimääräistä vahvistusta, joten tämä saattaa olla yli tarpeen, mutta voin ainakin nukkua paremmin yöllä...

Konsoli asennettuna seinälle, kiinnitetty ranskalaisilla puuruuvilla ja pultatuilla ankkuritangoilla. Taustalla paljas tiiliseinä.

Kiinnitin sen muutamilla ranskalaisilla puuruuvilla nailontulppiin ja muutamilla kierretangoilla ankkurimassassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.