P
Hei, aion rakentaa terassin etupuolelle. 5x2 m.
Kotona on plinttejä, jotka on tarkoitettu 70x70. Voiko näihin rakentaa vai pitäisikö käyttää 90x90?
 
Kantavuuden kannalta ei ole ongelmia.

Haluatko apua kohtuullisissa pilarietäisyyksissä ja puutavaran mitoissa?

Muista, että 2 metriä on erittäin vaikeasti kalustettava.
 
Menee todella hyvin, aiemmin tänä vuonna rakensin terassin 70x70 tolppiin NTR-A suoraan tanskalaisille kivilaatoille.
 
K
2,5 metriä on huomattavasti parempi. Mutta myös 2,2 toimii hyvin testiemme mukaan :)

2 metriä on liian ahdas :/

Uusi terassi on 2,8, jotta olisi helppo kulkea niiden ympäri, jotka istuvat.
 
P
Meillä on 40 m² terassi takapihalla :) etupuolelle laitetaan vain pieni kahvilapöytä. Lähinnä siksi, että se liittyy sisäänkäynnin portaisiin. Kun sinulla on kassit, pääset sisään ovesta :) ok, sp 70x70 tolpat saavat olla. 45x170 kantopalkki. Nämä mitat minulla on, koska terassin pitää olla kuten sanottu yhteydessä sisäänkäynnin portaisiin sekä kellarirappusiin xD katso kuva
 
  • Valkoinen talo, edessä pieni terassi, jossa valkoinen metallinen kahvipöytä ja tuolit. Taka-alalla nurmikko ja pensasaita.
K
Aha, sitten ei olekaan ongelmia. Onnea matkaan!
 
P
Kiitos. Seuraava kysymys on, tarvitseeko pilarit kaivaa täysin alas? Alustana on tiheästi pakattu sora kivilaatoille. En halua kiinnittää julkisivuun, koska tiiliseinän takana on puujulkisivu. Olen huolissani kaivamisesta perustuksen salaojituksen takia. Talon ympärillä on isodrän. Minulla on 500mm pilarit :p
 
K
Kuinka korkealla sen pitää olla maanpinnasta? Minulla on sama pohdinta. Olen aiemmin aina rakentanut terasseja betonilaattojen päälle ja mielestäni se toimii hyvin.
 
P
Noin 50 cm. Jos et ole rakentanut tolppien kanssa, tiedätkö, että 70x70 tulee toimimaan?
 
K
En ole koskaan kirjoittanut, että 70x70 tulee toimimaan, se oli huggan ja ojji, minä kirjoitin, että 2 metriä leveä toimii hyvin kahvilapöydäksi :)

Mutta ei pitäisi olla mitään ongelmaa 70x70:n kanssa, vaikka se näyttääkin heikolta.
 
P
Anteeksi! Näen sen nyt :) hame tulee peittämään tolpat niin kauan kuin paska ei katkea kun ottaa aamukahviaan xD
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.