Kun minun piti kiinnittää tukipuut uuteen väliseinääni, kävi ilmi, että rappaus oli paksua eikä kestänyt lainkaan. Noin 20 mm sisäänpäin tuli vanha tiili, joka on kivikovaa. Tämä johti siihen, että päästäkseni 20-25 mm sisään tiileen (pidempi alkaa olla vaikeaa saada ruuveja, jotka riittävät ottaen huomioon tukipuut jne.) tulee melko suuria kraatereita rappaukseen.

Teen noin 10 reikää onnistuakseni ehkä 2-3:ssa.

Niinpä ajattelin kiinnittää tukipuut kattoon ja lattiaan ja kiinnittää niihin, mutta sitten huomasin, että katto koostuu oljesta ja rappauksesta, ei siis erityisen paljon mihin kiinnittää.

Onko jollain hyvä kikka, mitä nyt tehdä?

Voiko kiinnittää tukipuun kattoon liimaamalla ruuvien sijaan?

Pitäisikö minun yrittää löytää jonkinlaista tukipuun alle oljen, johon kiinnittää?

Pitäisikö minun tarttua härkää sarvista ja purkaa rappaus, jotta pääsen käsiksi alla olevaan tiileen? (Haluaisin mieluiten välttää sitä sotkua, jonka se aiheuttaa nyt joulun aikaan).

Seinä kiinnitetään kattoon ja lattiaan.

Käytät metallikiskoja, jotka kiinnität helposti ruuveilla. Kiskoihin asetat koolaukset.

Katto: Puuta löytyy aivan rappauksen/oljen alta. Harva, joka on kiinnitetty muutaman cm:n välein, mikä voi aiheuttaa, että joku ruuvi menee ohi, mutta useimpien pitäisi purra. 5-6 cm ruuvi riittää, kipsilevyruuvi puuta varten 57 mm toimii loistavasti.

Lattia: Ruuvaa millä tahansa paskalla.

Kiitos!

Onko mitään etua asentaa metalliprofiileja metalliprofiileihin vai toimiiko puu yhtä hyvin tai paremmin? (sisäseinä)
/M

Milkshaken
Se toimii yhtä hyvin puulla.

Yksi pohdinta:

Jos asetan puukiskon lattiaa vasten pystyttääkseni vaakasuorat kiskot, olenko menettänyt mahdollisuuden tarjota turvapaikka hämähäkeille ja puhtaalle ilmalle kipsilevyn taakse, koska ilma ei pääse kiertämään?

Onko järkevää jyrsiä pieniä ilmanväyliä lattialautaan ilmankierron varmistamiseksi?

Törmäsin toiseen ongelmaan:
Olin aina ajatellut käyttää peltisääntöä ulkoseinää vasten, mutta alaslasketun katon ja seinän välinen rako on vain noin 38mm.

Kuinka paha on höylätä 45mm sääntö ja kiinnittää se mainittuun kattoon ja sitten asettaa peltisääntö tämän alle? Voisin ehkä laittaa rakennusmuovin sille puolelle, joka on ulkoseinää vasten?

En voi höylätä kattoa, koska säännön reuna tulee täsmälleen reunan kohdalle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.