Onko olemassa oikea tapa pidentää 90x90 kyllästettyä pystytolppaa menettämättä kantokykyä liikaa?

Tolpat nostetaan ja ne kantavat terassin etureunaa. Mieluiten en käyttäisi näkyviä rautarakenteita, jos ei ole pakko, koska tolpat ovat näkyvillä.

Kysyn, koska olen muuttanut mieltäni ja nyt harkitsen terassikaton (muovi) rakentamista 20-40 cm korkeammalle kuin alun perin suunnittelin, jotta se ei tuntuisi ahtaalta talosta katsottuna, koska terassin lattia on hieman alempana kuin talon sisälattia.

• Puusta tehty terassi keskeneräisillä pystypylväillä, jotka kehyksittävät taivasta ja puutarhaa. Pylväitä aiotaan pidentää kantokyvyn säilyttämiseksi.
Vaikea tehdä tyylikkäästi ja "näkymättömästi". Siitä tulee luultavasti yhtä suuret kustannukset ja työ kuin vaihtamalla pylväät.

• Tykkään
Buildgates ja 2 muuta
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Vaikea tehdä se tyylikkäästi ja "näkymättömästi". Varmaankin tulee samanlaiset kustannukset ja työ kuin pylväiden vaihtamisessa.
Jos ei halua tehdä sitä näkymättömäksi, miten sitten tehdään?

Pylväiden kustannukset olisin voinut ottaa vastaan, mutta pylväät menevät alas anturoihin ja samat pylväät kantavat terassilattian. Joten tuntuu todella hankalalta vaihtaa pylväitä.

Olisiko tämä ollut hyvä ratkaisu? Silloin olisin ainakin saanut sen nostettua 17 cm. Alkuperäinen paalu vihreänä

• Piirros rakennusratkaisusta, jossa alkuperäinen vihreä pylväs ja lisäosa mittojen 45x90 ja 45x130 kanssa.
Näin voit tietenkin tehdä.

J justusandersson sanoi:
Niin voit tietysti tehdä.
Niin hyvä. Etkä usko, että siitä tulee heikko rakenne? Sitten minulla on se hyvänä vaihtoehtona.

Sitten toinen ehdotukseni on kuten tässä kuvassa, sen vaihtoehdon etu on, että voin rakentaa niin paljon kuin haluan. Mitä mieltä olet siitä?

• Kaavakuva, jossa näkyy rakenne mittoineen: 45x170 ja 45x90. Kuvassa vihreä osa merkitty.
Uskon enemmän vaihtoehtoon 1. Sinun pitäisi piirtää mittakaavassa, kun teet tämän tyyppisiä luonnoksia. Muuten voit huijata itseäsi.

Minun on myönnettävä, että olen ymmärtänyt luonnoksesi väärin. 45x90 ovat siis pystyssä olevia reglereitä?

J justusandersson sanoi:
Minun täytyy myöntää, että olen ymmärtänyt luonnoksesi väärin. 45x90 ovat siis pystytolpat?
Kyllä juuri niin

Korjaus. Pystyt tolpat ovat todennäköisesti 95x95 ja piirustuksessa olevat pystysuorat on tarkoitettu olevan 45x95.

Luulen niin myös, mutta vältän korjaamista, kun se ei ole tarpeellista. Liitetty, mittakaavassa oleva, luonnos näyttää miten voit tehdä.
Skalenlig 3D-skiss av en konstruktion med en vertikal och horisontell komponent, visar en möjlig byggmetod.

• Tykkään
Gramse69 ja 3 muuta
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Uskon niin myös, mutta välttelen korjaamista, kun se ei ole tarpeellista. Ohessa mittakaavassa oleva luonnos näyttää, kuinka voit tehdä sen.
[kuva]
Kiitos luonnoksesta. Juuri kuten ehdotukseni 1, mutta paljon hienompi piirustus. Näyttää hyvältä

Luuletko, että minun pitäisi liimata myös? Minkä tyyppistä liimaa tällaisissa tapauksissa yleensä käytetään? Arvostan vastauksiasi. Kiitos

Mats-S
Vaihtoehtoisesti, vahvemmat ja tavallaan tyylikkäämmät mielestäni;
Verhoile pylväät 95mm/145mm laudoilla, verhon sisäpuolelle teet sauman, joka ei koskaan tule näkymään.
Karkeammat pylväät ovat aina tyylikkäämpiä, sen saat kaupan päälle tällä ratkaisulla ;-)

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Se on näkymätön ratkaisu, jota ajattelin. Siitä tulee vahva ja tyylikäs, jos liimaat, mutta se tarkoittaa jonkin verran työtä ja kustannuksia.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.