R
Olen katsellut peltikattoa ja tullut siihen tulokseen, että haluan tällaisia levyjä:
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-20130.aspx

Mutta näen, että suositukset sellaiselle peltikatolle ovat vähintään 14 asteen kaltevuus, mikä on aivan liikaa pulpettikatolle, jonka ajattelin rakentaa. Sopivampi olisi luultavasti 9-10 asteen kaltevuus tai hieman alle.

Onko tähän ongelmaan olemassa ratkaisuja? Voinko tässä tapauksessa tiivistää kaikki saumat peltilaattojen välillä ja käyttää esimerkiksi Yapp 2200-paperia? Voinko silloin olla pienempi kaltevuus? En haluaisi luopua ajatuksesta peltikatosta toisen materiaalin hyväksi.

Suurin ongelma on yleensä siinä, että vesi seuraa levyä takaisin katon reunalla. Tiivisteet ja reunapelti voivat auttaa tässä.

Paras olisi asentaa tuplasaumattu kattopelti.

Decra Icopalilta toimii jopa 10 asteen kaltevuuksissa. Vertailun vuoksi 1:5 on yhtä kuin 11,3 astetta. Ei saumauksia Decran kanssa. Katto on helppo asentaa.

Ajoin www.clix.se, todella helppo asentaa niin kauan kuin kyseessä oli suorat asiat. Tilasin myös matalakalteville katoilleni (5 astetta), mutta valitsin kumin sen sijaan, koska kulmien jne. kanssa tuli liian hankalaa.

R
Olen katsonut niitä, joita suosittelitte. En tiedä miksi pidin hieman enemmän clixistä kuin faltsatista. Mutta, mielestäni tuotteet olivat mieleeni! Todella tyylikkäitä! :)

Mutta ennen kuin luovun niistä peltilevyistä, joilla avasin ketjun, haluan kysyä lisää tiivistyksestä jne. Luin tiivistyskerroksesta Icopal Topsafe 3°, jota voi laittaa katolle, jonka kaltevuus on 3 astetta. Eikö tällaista tai Yapp 2200 tai vastaavaa voi käyttää PELTILEVYJEN ALLA lisäsuojaksi veden tunkeutumista vastaan matalammilla katon kaltevuuksilla (jotta voisin käyttää kuitenkin niitä "edullisempia" levyjä Byggmaxista)?

Voiko joku myös antaa noin neliöhinta Clixille? Kattoni, joka ajattelin tehdä tänä kesänä, on noin 11 neliömetriä, ja se on se lisärakennus, josta olen kirjoittanut aiemmin.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.