2 137 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Pelti vai lattiakipsilevy?
Aion tehdä tulisijasuunnitelman takalle.
Se painaa 180 kg, neljä jalkaa => 45 kg per jalka.
Haluaisin asettaa sen klinkkereille, jotka olen laittanut ohjeiden mukaan, mutta kuvittelen, että tarvitsen jotain alle, jotta ne eivät halkeaisi, jos puulattia liikkuu hieman pistekuormituksen vuoksi.
Ajattelen 2 tai 3 mm teräslevyä tai lattiakipsiä, jonka leikkaan niin, että siitä tulee siisti. Lattiakipsi on helpointa käsitellä, mutta onnistuuko se minulta?
Jokin muu idea?
Se painaa 180 kg, neljä jalkaa => 45 kg per jalka.
Haluaisin asettaa sen klinkkereille, jotka olen laittanut ohjeiden mukaan, mutta kuvittelen, että tarvitsen jotain alle, jotta ne eivät halkeaisi, jos puulattia liikkuu hieman pistekuormituksen vuoksi.
Ajattelen 2 tai 3 mm teräslevyä tai lattiakipsiä, jonka leikkaan niin, että siitä tulee siisti. Lattiakipsi on helpointa käsitellä, mutta onnistuuko se minulta?
Jokin muu idea?
Jos et ole oikaissut, niin ei pitäisi olla ongelma 45 kg/jalka. Oletan, että ylität sen, kun kävelet lattialla.zingo sanoi:
Lattialevy hankittu, mutta saatavilla oli vain 60 cm leveitä levyjä. Siksi minun on asetettava kaksi vierekkäin. Kysymys on, mikä olisi paras kuormituksen kannalta.
Laatat asetetaan päälle.
1. Kaksi levyä, joiden liitoslinja on uunin jalkojen välillä suoraan seinästä ulospäin.
2. Kaksi levyä rinnakkain seinän suhteen, niin että toinen kantaa koko uunin painon ja toinen vain laatat, jotka ovat uunin edessä.
Mikä olisi paras välttää saumahalkeamia?
Laatat asetetaan päälle.
1. Kaksi levyä, joiden liitoslinja on uunin jalkojen välillä suoraan seinästä ulospäin.
2. Kaksi levyä rinnakkain seinän suhteen, niin että toinen kantaa koko uunin painon ja toinen vain laatat, jotka ovat uunin edessä.
Mikä olisi paras välttää saumahalkeamia?
Klikkaa tästä vastataksesi