3 046 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Peittää kattoon jäävä rako sisäseinän poistamisen jälkeen
Hei! Miten te tekisitte helpoiten peittää tämän raon kattojen välillä? Siellä oli aiemmin sisäseinä.
Ajattelin laittaa koveralista, joten jos joudun käyttämään lautaa pitkin tai vastaavaa, sen ei pitäisi olla paksumpi kuin koveralistan reuna, jotta se ei näytä oudolta.
Olen ajatellut Byggmaxin koveralistaa mäntyä:
https://www.byggmax.se/taklist-hålkäl-vit-p08615033
Ja sen reuna on noin 8 mm, joten lauta paksumpi kuin se näyttäisi oudolta.
Mitä olen itse tehnyt, on täyttänyt raon (siellä oli puupala pitkin) kattolevyllä, jonka leikkasin oikeaan leveyteen.
Mietin, voiko kitata, hioa ja maalata? Ei ehkä tule yhtä sileää kuin muu katto, mutta ehkä se on sellainen asia, jota kukaan muu ei huomaa tai ajattele? Mitä mieltä olette?
Arvostan kaikkea apua!
Ajattelin laittaa koveralista, joten jos joudun käyttämään lautaa pitkin tai vastaavaa, sen ei pitäisi olla paksumpi kuin koveralistan reuna, jotta se ei näytä oudolta.
Olen ajatellut Byggmaxin koveralistaa mäntyä:
https://www.byggmax.se/taklist-hålkäl-vit-p08615033
Ja sen reuna on noin 8 mm, joten lauta paksumpi kuin se näyttäisi oudolta.
Mitä olen itse tehnyt, on täyttänyt raon (siellä oli puupala pitkin) kattolevyllä, jonka leikkasin oikeaan leveyteen.
Mietin, voiko kitata, hioa ja maalata? Ei ehkä tule yhtä sileää kuin muu katto, mutta ehkä se on sellainen asia, jota kukaan muu ei huomaa tai ajattele? Mitä mieltä olette?
Arvostan kaikkea apua!
Luulen, että siitä tulee erinomainen. On juuri kuten sanot, ei ole ketään, joka tuijottaisi kattoa niin usein. Jos se on vain kohtuullisen sileä ja samanvärinen koko katto, sitä ei huomaa. Lisäksi ei haittaa, että näkee, että siellä on ollut kaksi huonetta.
Kiitos vastauksesta. Ajattelitko sitä, mitä kirjoitin tasoituksesta, hionnasta ja maalauksesta? Mitä tasoitetta minun pitäisi käyttää? Ei ollenkaan minun alaniJiji sanoi:
Kiitos!
Tavallinen seinäkitti sopii hyvin. Jos halkeama on erittäin syvä, voit täyttää hieman kipsikittiä tai husfixillä. Mutta luultavasti se ei ole tarpeen. Kittaa rako ensin ja anna kuivua ohjeiden mukaan. Hio, jos tarpeen. Sitten kittaa uudelleen niin, että siitä tulee tasainen, ja hio. Mahdollisesti sinun on kitattava vähän lisää ja hiottava uudelleen. Maalaa sitten kitattu alue ja yritä saada hieman tekstuuria maaliin niin, että se muistuttaa loput katosta. Sen jälkeen maalaa koko katto. Useimmiten tarvitset kaksi maalauskertaa. Kun koko katto on vastamaalattu, ajattelee vain, että vastamaalattu katto on hieno.
Mahtavaa, kiitos avusta!Jiji sanoi:
Tavallinen seinätasoite käy hyvin. Jos reikä on todella syvä, voit täyttää sen hieman kipsitasoitteella tai talokorjauksella. Mutta luultavasti sitä ei tarvita. Tasoita ensin rako ja anna kuivua ohjeiden mukaan. Hio tarvittaessa. Sitten tasoitat uudelleen, niin että siitä tulee tasainen ja hiot. Tarvittaessa sinun on tasoitettava hieman lisää ja hiottava uudelleen. Maalaa sitten tasoittamasi alue ja yritä saada hieman tekstuuria maaliin, jotta se näyttää samanlaiselta kuin muualla katossa. Sen jälkeen maalaat koko katon. Yleensä tarvitset kaksi maalikerrosta. Kun koko katto on juuri maalattu, ajattelee vain, että se on kaunis uudella maalilla.
Klikkaa tästä vastataksesi