Hei! Meillä on klinkkerit suurimmassa osassa alakertaa, lattialämmitysputket alla. Joissakin paikoissa laattasaumat ovat irronneet, ja pohdimme nyt, millä korjaamme tämän..? Aiemmat omistajat ovat korjanneet jonkinlaisella pehmeällä saumalla, ja se on varmasti viisasta, koska se vaikuttaa liikkuvan hieman. Mutta olen googlannut enkä ole varma, minkälaista pehmeää saumaa meidän pitäisi käyttää, voiko joku auttaa meitä? Sen täytyy olla ruskea. Liitän kuvan lattiasta, josta se on irronnut.

Tweety1985 Tweety1985 sanoi:
Hei! Meillä on klinkkerilattia suurimmassa osassa alakertaa, ja lattialämmitysputket alla. Joillakin paikoilla laattojen saumat ovat irronneet ja pohdimme nyt, millä korjaamme tämän..? Aiemmat omistajat ovat korjanneet jollain pehmeällä saumalla ja se on varmaan järkevää, koska se näyttää liikkuvan vähän. Mutta olen googlannut enkä ymmärrä, minkä tyyppistä pehmeää saumaa meidän pitäisi käyttää, voiko joku auttaa meitä? Sen on oltava ruskea. Liitän kuvan lattiasta, jossa se on irronnut.
Hei.

https://rorfokus.se/klinker/tillbeh...MIt_DryZyl5AIVlY4YCh3wbQJnEAQYBSABEgLuzPD_BwE

Voisiko tämä olla jotain? En nyt tiedä, onko kyseessä kylpyhuone, johon aiot tehdä saumauksen? Muuten voisi käyttää tavallista klinkkerisaumaa ja sekoittaa, mutta silloin siitä. Tulee kova. Ymmärsin, että kysyit pehmeää? (En muuten näe kuvaa)

/A

Scsi Scsi sanoi:
Hei.

[linkki]

Voisiko tämä olla jotain? Nyt en tiedä, onko se kylpyhuone, johon aiot saumata? Muuten voisi ottaa tavallisen klinkerisauman ja sekoittaa sen, mutta silloin. Siitä tulee kova. Ymmärsin, että kysyit pehmeää? (En muuten näe kuvaa)

/A
Voi, kiitos! Näyttää ehdottomasti siltä, että se voisi toimia! Se ei ole kylpyhuone, vaan meillä on klinkkeri melkein koko alakerrassa, joten olohuone, ruokasali, keittiö. Mutta sen pitäisi toimia joka tapauksessa. Kovalla klinkkerisaumalla, joka on joissakin paikoissa, on halkeamia, kun taas paikoissa, joissa edelliset omistajat ovat korjanneet pehmeällä saumalla, se kestää, joten ajattelen että meidän täytyy käyttää pehmeää saumaa liikkuvien lattioiden ja lattialämmityksen takia. Kestääkö se sauma muuten lämpöä? Minulla ei ole lainkaan kokemusta sellaisesta...

Voi, kiitos! Näyttää ehdottomasti siltä, että se saattaa toimia! Tämä ei ole kylpyhuone, vaan lähes koko alakerran on laatoitettu, joten olohuone, ruokasali, keittiö. Mutta sen pitäisi toimia joka tapauksessa. Joissakin paikoissa oleva kova laattasauma halkeilee, kun taas niissä kohdissa, joissa aiemmat omistajat ovat korjanneet pehmeällä saumalla, pätee, joten ajattelen, että meidän täytyy käyttää pehmeää saumausta liikkuvien lattioiden ja lattialämmityksen vuoksi. Kestääkö tämä sauma kuumuutta muuten? Minulla ei ole lainkaan kokemusta sellaisesta...
Hei.

Juuri tämä linkkaamani silikoni ei ole ollenkaan ongelma.

◗ Korkea elastisuus.
◗ Korkea ikääntymiskestävyys.
◗ Pölytön noin 1 tunnin kuluttua.
◗ Bakteeri- ja homehylkivä.
◗ Lämpötilan kesto -30° - +180° C.

Näin lukee spekseissä.

Varmasti on olemassa edullisempia vaihtoehtoja, jos etsii vähän. En tiedä tarkalleen, kuinka paljon tarvitaan, mutta 100 kr putkilolta ei ole kovin kallista.

• Tykkään
knoen ja 1 muu
  • Laddar…
Scsi Scsi sanoi:
Hei.

Juuri tämä tietty silikoni, jonka linkitin, ei ole ollenkaan ongelma.

◗ Korkea elastisuus.
◗ Korkea ikääntymiskestävyys.
◗ Pölykuiva noin 1 tunnin kuluttua.
◗ Bakteeri- ja sieniä hylkivä.
◗ Lämpötilankestävyys - 30° - + 180° C.

Näin sanotaan spekseissä.

Sitten varmasti on edullisempia vaihtoehtoja, jos katsoo vähän ympäriinsä. En juuri tiedä kuinka paljon kuluu, mutta 100 kruunua per tuubi ei ole niin kallista.
Ei se mitään! Eivät ole kovin suuret pinnat, vaan tiettyjen laattojen välillä. Tuhannet kiitokset avusta!

• Laattalattia, jossa näkyy kuluneita saumoja joidenkin laattojen välissä. Oikeassa reunassa näkyy osittain harmaa matto.
Ei se haittaa ollenkaan! Eivät ole kovin suuria alueita, vaan antavat vähän periksi tiettyjen laattojen välissä. Tuhannet kiitokset avusta!
Hei.

Ei mitään ongelmaa, tarkista vain että sävy täsmää sinun kanssa. Vaihtoehtoisesti voit ehkä ottaa yhteyttä edelliseen omistajaan ja kysyä, mistä he ostivat saumansa.

• Tykkään
Tweety1985
  • Laddar…
Kapar tråden: Skulle det gå att använda mjukfog typ silicon både under och mellan klinker överallt för att ge större tolerans för ett lite rörligt underlag?

Jonas Westbom Jonas Westbom sanoi:
Kapar tråden: Skulle det gå att använda mjukfog typ silicon både under och mellan klinker överallt för att ge större tolerans för ett lite rörligt underlag?
Jag har precis byggt en diskbänk med plywood som bas och limmat kakel ovanpå med silikon, och fogat med samma silikon.
Om det kommer att hålla, ingen vet, men det verkar funka.
image-7098187431054416807.jpg

Nu är ju detta inte byggnorm utan mera Afrika++ standard men jag är nöjd, det fungerar och är sketa billigt.😎

• Tykkään
Jonas Westbom
  • Laddar…
BirgitS
Jonas Westbom Jonas Westbom sanoi:
Gällande mellan plattor: Silikon tar ju gärna åt sig smuts men går inte att få ren. Om den är mycket mörk gör det ju inte så mycket men ljusare silikon blir ju inte snygg i längden.

Jag förstår inte riktigt hur du har tänkt dig att silikon under plattorna ska fungera vid rörelse i underlaget. Kan ju finnas en risk för att det slutar med att vissa plattor rör sig åt ett håll och andra åt ett annat, dvs. ojämna fogar och ojämn höjd.

BirgitS BirgitS sanoi:
Gällande mellan plattor: Silikon tar ju gärna åt sig smuts men går inte att få ren. Om den är mycket mörk gör det ju inte så mycket men ljusare silikon blir ju inte snygg i längden.

Jag förstår inte riktigt hur du har tänkt dig att silikon under plattorna ska fungera vid rörelse i underlaget. Kan ju finnas en risk för att det slutar med att vissa plattor rör sig åt ett håll och andra åt ett annat, dvs. ojämna fogar och ojämn höjd.
Det är minimala rörelser så jag är inte så orolig. Tänker dessutom att jag har kakelkryss som ligger kvar. Plattorna är mörkgrå så det låter ju ber isf!

BirgitS
Med minimala rörelser förstår jag inte varför det inte går att använda fix.
Nu ser jag att du har en egen tråd om det också och att du ska ha golvgips. Golvgips är ju helt oflexibelt, rör sig inte ens minimalt.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Med minimala rörelser förstår jag inte varför det inte går att använda fix.
Nu ser jag att du har en egen tråd om det också och att du ska ha golvgips. Golvgips är ju helt oflexibelt, rör sig inte ens minimalt.
Golvgips epanderar inte av fukt. Däremot kan den svikta en hel del

BirgitS
Då bör det väl snarare förstärkas under golvgipsen för annars är det väl risk för att gipsen spricker med tiden.

BirgitS BirgitS sanoi:
Då bör det väl snarare förstärkas under golvgipsen för annars är det väl risk för att gipsen spricker med tide
BirgitS BirgitS sanoi:
Då bör det väl snarare förstärkas under golvgipsen för annars är det väl risk för att gipsen spricker med tiden.

Jag vet hur man bygger efter alla konstens regler. Det var inte frågan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.