Olen äskettäin ostanut uuden asunnon (Kattohuoneisto, joka on lisärakennus vanhasta rakennuksesta vuodelta 1920, Uusi osa rakennettiin vuonna 2010) ja muutin sisään kaksi päivää sitten.

Olen huomannut, että joskus kuuluu napsahduksia seinistä, ehkä 3-4 kertaa päivässä. Ei yleensä ole kovin kovaa, mutta tarpeeksi, että sen kuulee, kun istuu toisessa huoneessa. Eilen, kun tuuli melko kovaa (15-17m/s), kuului todella kova napsahdus, kuin seinään lyötäisiin pesäpallomailalla :)

Onko joku, joka tietää, mistä tämä voi johtua? Asunnossa on erittäin isot ikkunat, voiko niillä olla jotain tekemistä tämän kanssa?

Olen merkinnyt, missä isot ikkunat sijaitsevat pohjapiirustuksessa.

• Asunnon pohjapiirros, jossa näkyy suuri oleskelutila, keittiö ja neljä makuuhuonetta. Suuret ikkunat ja kaksi terassia korostettu.
  • Moderni asunto, jossa on suuret ikkunat, näköala rakennusnosturiin ja kaupunkiin, vaalea olohuone puisella lattialla, nojatuoli ja ruokailutila.
Voisiko se olla kattopelti joka liikkuu lämmön vuoksi? Voimakas aurinko kesällä...

• Tykkään
MagicFingers
  • Laddar…
Olen liittänyt kuvan asunnon ulkopuolelta. Kirjoitit, että mahdollisesti voisi olla kattopelti, joka liikkuu. Onko tämä jotain, mistä minun pitäisi olla huolissani ja mahdollisesti ottaa se esille yhdistyksen kanssa?

Kerrostalon julkisivu ja kattopellit, joiden mahdollinen liikkuminen herättää huolta. Kuvassa kohta, jossa kattopellin liike saattaa olla ongelma.

Kuva auttoi. Arvaan, että se voi olla kattopelti, joka liikkuu lämmön vuoksi… siinä tapauksessa en olisi huolissani. Jos kuitenkin kyseessä on jokin irrallinen, joka liikkuu tuulessa (voi myös olla pelti), silloin asia on eri. Tämä täytyy ehkä korjata.

Kysy aiemmilta omistajilta ja naapureilta, joilla on samanlainen asunto kuin sinulla, jos he ovat huomanneet jotain.
Yritä myös huomata, tapahtuuko näitä paukahduksia enemmän tai vähemmän tiettyinä päivinä, esim. jos paukkuu paljon, vaikka on 10 astetta ja pilvistä… jne.

plv sanoi:
Tuo kuva auttoi. Arvaan, että kyseessä voi olla katon pelti, joka liikkuu lämmön vaikutuksesta…siinä tapauksessa en olisi huolissani. Jos kuitenkin kyseessä on jotain, mikä on löyhästi ja liikkuu tuulessa (voi myös olla pelti), se on toinen asia. Tämä voi vaatia korjauksen.

Kysy aiemmalta omistajalta ja naapureilta, joilla on samanlainen asunto kuin sinulla, ovatko he huomanneet jotain. Yritä myös huomata, tapahtuuko nämä pamaukset enemmän tai vähemmän tiettyinä päivinä, esim. jos paukahtaa paljon vaikka on 10 astetta ja pilvistä…jne.
epäilen, että kyseessä olisi jotain löyhästi kiinnitettyä, vaan tämä kuulostaa enemmän kuin iso pamaus seinän sisällä tai vastaavaa. Jos jotain olisi löyhästi, se kuuluisi useammin tuulen mukana jne.

On vaikea paikantaa, mistä ääni tulee. Joko se on katto tai seinä ikkunaruutujen kohdalla.

Kuinka yleistä on, että kattopelti ym. liikkuu kesällä? kun ajattelee, kuinka se joskus kuulostaa (voimakas pamaus sisäseinissä), niin pellin on pakko liikkua melko paljon ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.