Hei, ajattelin kysyä, onko kenelläkään täällä vinkkejä tai kokemuksia siitä, miten rakentaa parvisänky, joka tukee kahdella seinällä. ajatuksena olisi käyttää lankkuja ilman, että ne menevät paloiksi jne. luuletteko, että riittääkö seinän kiinnittäminen ja sitten runkorakenteen kokoaminen ja kulmarautojen käyttö?

kuvassa näette esimerkin, jossa on tehty kuten haluan tehdä (olen nähnyt myös ilman alapuomirakennetta)

• Loftisänky olohuoneessa, joka on tuettu kahteen seinään, alapuolella valkoinen sohva tyynyineen ja saksofoni.
Viimeksi muokattu:
Rakensin niin pari vuotta sitten - kiinnitin 45x95 säännön jokaiselle seinälle - plus pylväs vapaaseen kulmaan - lisäsin tavallisen ikeasängyn - ja rakensin tikkaat - toimi oikein hyvin.

Jotain täytyy varmaan olla vapaassa kulmassa, ellet rakenna erittäin vakaata rakennetta ja kiinnitä seinäkehikkoihin (tai jos sinulla on kantava betoniseinä sängyn pitkällä puolella) - ehkä metalli siinä tapauksessa ?
Tulee melko paljon voimaa, jos asetat 60-100 kg (tai jos jopa kaksi henkilöä on ylhäällä !?) ulkona kulmassa. Onhan se yli 2 m diagonaalisesti toisesta kulmasta, joka kestää sen kuorman ja 90-120 cm (riippuen leveydestä) pitkältä seinältä...

/K

Tuntuu heiluvaiselta ilman tolppaa alaspäin tai tolppa/vaijeri kattoon vapaassa kulmassa. Ei varmasti mahdotonta, mutta sen täytyy olla todella jäykkä rakenne, jotta se ei taipuisi epämiellyttävästi.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Jos aiot rakentaa ilman tukea vapaaseen kulmaan, sinun täytyy luultavasti käyttää terästä ja kiinnittää se kunnolla seinään (paksuun betoniin tai koolauksiin).

Kuten sanottu, tolpan kanssa riittää 45x95...

/K

vinkkejä puutavaraa, josta rakentaa itse runko?

Oscar H G Dyrstad sanoi:
vihjeitä puutavarasta, josta rakentaa itse kehikon?
Kulmatolpalla riittäisi 95x45, jos käytät sängynrunkoa. Ehkä 45x120 tai 45x145, jos se tuntuu/näyttää paremmalta

/K

kiitos, onko lisää ehdotuksia tai kokemuksia?

Jos et halua tolppaa alle, voit vetää kiinnityspisteen kattoon ja tukea ulkokulmaa ylhäältä.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Olen juuri rakentanut kaksi sänkyä. Olen tosi tyytyväinen. Kuitenkin yksi seinä oli jonkinlaista huonoa huokoista betonia tai mitä se nyt onkaan. Mutta vaikuttaa kestävän hyvin. Asensin myös spotteja alle fjäris:llä. Lapset olivat innoissaan sängyistä. Ne ovat täysin metallia. Minulla on kuvia!! Mutta kai niitä ei voi laittaa tänne.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.