Eräs peltialan yritys on uusimassa kattoamme aluzinkista valmistetulla profiililevyllä. Katon lisäksi myös parveke tulisi verhota aluzinkista valmistetulla profiililevyllä. Parvekkeen alla on osa olohuoneesta. Talo on ns. funkistyylinen ja on rakennettu vuonna 1937.
Parvekkeemme on noin 6 neliömetriä ja kysymys kuuluu, mitä materiaalia ja ratkaisua meidän tulisi käyttää saadaksemme hyvän, käyttökelpoisen parvekkeen. Terassin laudoitus ei voi olla liian korkeaa, jotta parvekkeen ovi mahtuu aukeamaan. Olen kuullut, että painekyllästetty puu ei sovi hyvin aluzinkin kanssa.
Parvekkeessa on pieni kaltevuus, joka ehkä pitäisi "rakentaa pois". Olemme suunnitelleet säilyttävämme vanhemman takorautaisen kaiteen parvekkeella. Olisin erittäin kiitollinen, jos jollakin olisi ideoita tai ehdotuksia, kuinka voisin saada tämän hyväksi. Onko joku tehnyt jotain samankaltaista? Kuvat/piirustukset otetaan kiitollisina vastaan.