Hei,

Käsittääkseni parkettilattia tulee asentaa ovikarmien alle, mutta kysymykseni on, miten toimitaan, jos ovikarmit ovat jo paikallaan? Klikkilattiapaneeli täytyy usein asentaa kulmassa, mikä tekee siitä vaikeaa saada se karmien alle tietyissä tilanteissa?

L
Jos et pysty, koko dörrpaketet täytyy korottaa, jotta saat parketin kynnyksen alle. Jos dörrpartiet on jo siellä, voitte päättää listan kanssa kynnystä vasten.

Monikoneella on helppo sahata kramareiden alaosa poikki.

• Tykkään
ashley ja 2 muuta
  • Laddar…
L
Tietysti mutta ovenlehti täytyy myös katkaista

Voit napauttaa nykyistä riviä edestakaisin saadaksesi koko lattian karmien alle. Voit myös höylätä spontin ja käyttää liimaa saadaksesi sen yhteen. Riippuu hieman olosuhteista.

Tiedän, on vaikea selittää tekstissä. Itse olin "kyljessä" useita kertoja oppipoikana ennen kuin ymmärsin, miten se tehdään.......mutta se onnistuu.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
L Liteavvarje sanoi:
Klarar du inte , , hela dörrpaketet måste höjas om du ska ha in parketten under
Hyppää kynnyksen yli! Meillä ei ole ainuttakaan kynnystä talossamme. Mihin niitä tarvitaan?

Lisäksi saat silloin luonnollisen väylän ilmanvaihdolle (oven alle), ja vältyt hankalilta, esteettisesti haitallisilta venttiileiltä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
snowjim
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Hyppää kynnyksen yli! Meillä ei ole yhtään kynnystä talossamme. Mitä niillä pitäisi tehdä?

Lisäksi saadaan luonnollinen kulkureitti ilmanvaihdolle (oven alla) ja vältetään hankalat, rumat venttiilit.
Mitä olette laittaneet lattioiden saumaan? Minun tapauksessani sauma on noin 8-9 cm :(

S snowjim sanoi:
Mitä olette laittaneet lattioiden väliin? Minun tapauksessani sauma on noin 8-9 cm :(
Voi ei!
Ajattelin näin, mutta se ei toimi tässä tapauksessa :worried:
Lattia- ja seinälaattojen välinen liitoskohta, jossa on harmaa metallilista, kiinnitetty ruuvilla.

L Liteavvarje sanoi:
Toki, mutta myös ovi täytyy lyhentää
Ei kuulunut TS:n kysymykseen......

L
K Kane sanoi:
Ei sisältynyt TS:n kysymykseen......
Ei ehkä, mutta seuraus, jos kynnystä pitää nostaa, jos lattia on mentävä sen alle.

kimf
fein-sahalla voit katkaista karmin noin 1 cm verran. Sitten aloita lattian asettaminen ovea kohti.
Joissakin lattioissa, kuten khärs click-lattiassa, on mahdollista "asentaa takaperin", mikä voi helpottaa. Mutta jos huoneessa on ovia useaan ilmansuuntaan, tämä on luonnollisesti vaikeaa.

Et voi irrottaa ovea ja karmi ja asentaa niitä takaisin jälkikäteen?

Se tuntuu siltä, että karmit täytyy poistaa, jotta parketin asentaminen onnistuu, ainakin minun tapauksessani, jossa on oviaukot kaikilla puolilla (eteinen). Reunuksen sahaaminen pois ja liimaaminen on tietenkin vaihtoehto, mutta riski on suuri, että liimaa päätyy paikkoihin, minne se ei kuulu, tai että korkeusero menee pieleen, koska se on vaahtomuovimaton päällä.

Sinulla onhan 5-10 mm rako seinien välissä, joten voit liu'uttaa koko lattian vastakkaista seinää kohti. Laita sitten lattia karmia vasten ja työnnä lattia takaisin "oikeaan" paikkaan sorkkaraudan avulla niin, että se menee ovenkarmin alle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.