1 506 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Paras tapa "vahvistaa" yläkaappeja
Hei!
Rakennan säilytysratkaisua makuuhuoneeseen, jossa minulla on IKEAn metod-yläkaapit pax-vaatekaappien välissä. Yläkaapit on kiinnitetty seinään, mutta ajattelin myös vahvistaa niitä lisäämällä jonkinlaisen tukipuun tai vastaavan kaappien ja vaatekaappien päälle.
Nykyinen suunnitelmani on käyttää 75x45 tukipuuta, jonka pituus on 240 cm, johon kiinnitän kaiken. Tietämykseni tästä on kuitenkin rajallinen, ja mietin, riittääkö, että tukipuuta on 20 cm jokaisen pax-kaapin päällä (240 cm tukipuu - 200 cm yläkaappi), vai onko se liian vähän (eli tarvitseeko minun löytää pidempi tukipuu?), vai pitäisikö minun jättää puutuki käyttämättä ja käyttää jotain aivan muuta, esimerkiksi metallia, vahvistamiseen.
Kaikki vinkit otetaan lämpimästi vastaan!
Rakennan säilytysratkaisua makuuhuoneeseen, jossa minulla on IKEAn metod-yläkaapit pax-vaatekaappien välissä. Yläkaapit on kiinnitetty seinään, mutta ajattelin myös vahvistaa niitä lisäämällä jonkinlaisen tukipuun tai vastaavan kaappien ja vaatekaappien päälle.
Nykyinen suunnitelmani on käyttää 75x45 tukipuuta, jonka pituus on 240 cm, johon kiinnitän kaiken. Tietämykseni tästä on kuitenkin rajallinen, ja mietin, riittääkö, että tukipuuta on 20 cm jokaisen pax-kaapin päällä (240 cm tukipuu - 200 cm yläkaappi), vai onko se liian vähän (eli tarvitseeko minun löytää pidempi tukipuu?), vai pitäisikö minun jättää puutuki käyttämättä ja käyttää jotain aivan muuta, esimerkiksi metallia, vahvistamiseen.
Kaikki vinkit otetaan lämpimästi vastaan!
Fairlane
Jäsen
· Stockholms Län
· 17 887 viestiä
Fairlane
Jäsen
- Stockholms Län
- 17 887 viestiä
Ajatus on siis ruuvata ruuvi läpi palkin, yläkaappeihin?
Arvelen, että palkki selviää siitä ongelmitta, vaikka yläkaapeissa olisi paljon kuormaa, mutta ehkä kaapin yläosa ei kestä ja silloin et ole voittanut mitään.
Lista kaappien alla voisi olla hyödyllisempi, jotta kaappi "lepää" listan päällä, sen lisäksi että se on kiinnitetty seinään. Sen ei tarvitse olla suuri ruma lista, vaan yksinkertaisempi, ehkä seinän väriseksi maalattu, olisi siitä silti vähän hyötyä.
Arvelen, että palkki selviää siitä ongelmitta, vaikka yläkaapeissa olisi paljon kuormaa, mutta ehkä kaapin yläosa ei kestä ja silloin et ole voittanut mitään.
Lista kaappien alla voisi olla hyödyllisempi, jotta kaappi "lepää" listan päällä, sen lisäksi että se on kiinnitetty seinään. Sen ei tarvitse olla suuri ruma lista, vaan yksinkertaisempi, ehkä seinän väriseksi maalattu, olisi siitä silti vähän hyötyä.
Tämä ei ole huono idea, aion kuitenkin laittaa kipsilevyä/vaneria kaappien väliin, koska siellä kulkee sähköä takana, joten voin piilottaa sellaisen säännön sinne alle. Ajattelin kuitenkin, että siellä olisi vain 2 cm syvyys, koska minun tarvitsee vain mahtua sähköputkeen, mutta siitä voisi olla hyötyä vaikka sääntö olisi siellä vain 2 cm?Fairlane sanoi:
Ajatuksena on siis kiinnittää ruuvi sääntöön, alas keittiökaappeihin?
Arvelen, että sääntö kestää sen ilman ongelmia, vaikka sinulla olisi paljon kuormaa keittiökaapeissa, mutta ehkä kaapin yläosa ei kestä, etkä silloin voita mitään.
Lista kaappien alle voisi olla hyödyllisempi, niin että kaappi "lepää" listan päällä, lisäksi kiinnitettynä seinään. Sen ei tarvitse olla iso ruma lista, vaan yksinkertaisempi, ehkä maalattu saman väriseksi kuin seinä, tekee silti hieman hyötyä.
Haha, ymmärrän, että saatan liioitella, mutta kun ajattelee, että nukumme yläkaappien alla, on ehkä ihan ok olla vähän vainoharhainen 😅D Dilato sanoi:
P
PappasHammare
Jäsen
· Skåne län
· 2 416 viestiä
PappasHammare
Jäsen
- Skåne län
- 2 416 viestiä
Mitä aiot laittaa yläkaappeihin? Muista, että keittiön yläkaapeissa on todennäköisesti melko painavia asioita, ja ne eivät yleensä putoa. Jos laitat tukipuun päälle, miksi et laittaisi sitä koko matkan? Ja ruuvaa alapuolelta.. se on vähän helpompaa.. Miksi vain 2.4? Oliko se mitä sinulla oli kotona?
Mutta jos olet huolissasi, varmista, että sinulla on jotain tukevasti mihin kiinnittää kaapit taakse, ja ylimääräistä turvallisuutta varten laita jotain takareunaan/alapuolelle sen sijaan.
Mutta jos olet huolissasi, varmista, että sinulla on jotain tukevasti mihin kiinnittää kaapit taakse, ja ylimääräistä turvallisuutta varten laita jotain takareunaan/alapuolelle sen sijaan.
240 oli yksinkertaisesti niiden palkkien pituus, jotka sain mukaani hornbachista...P PappasHammare sanoi:Mitä ajattelit laittaa yläkaappeihin? Muista, että keittiön yläkaapeissa on usein raskaita asioita eivätkä ne yleensä romahda.
Jos aiot laittaa laudan päälle, miksi et laittaisi sitä koko matkan? Ja ruuvata alhaalta... se on hieman helpompaa... Miksi vain 2.4? Oliko se mitä sinulla oli kotona?
Mutta jos olet huolissasi, varmista, että sinulla on jotain tukevasti kiinnitettynä kaappien takaa ja lisäturvallisuuden vuoksi laita jotain takaosaan/alatonttiin.
Mutta ajattelin tehdä kuten jotkut teistä täällä ehdottivat ja vetää jotain alareunasta. Sitten tietenkin kiinnittää yläkaapit toisiinsa sekä vaatekaappeihin!
Kiitos kaikille palautteesta!
Klikkaa tästä vastataksesi
