Hei!

Minulla on noin 35 m2 ytongia, josta tarvitsee jyrsiä noin 50 mm.

Todella raskasta hommaa, enkä oikein tiedä, mikä kone hoitaisi sen?

Olen kokeillut tällaista, mutta se ottaa aivan liian vähän:
https://www.amazon.se/dp/B09S5T7YGF?ref_=pe_109251361_1104560371_fed_asin_title

Onko teillä vinkkejä tähän? Haluaisin jotain, joka ottaa paljon materiaalia kerralla, esimerkiksi flex ei käy.

Terveisin, Erik Wedlund

Joo, olen miettinyt sitä myös, mutta ajattelin, jos olisi jotain vielä parempaa, joka rätisee heti. On suuria alueita hallittavana.

P
Kuulostaa hullulta projektilta, mikä sen tarkoitus on?

• Tykkään
hapazard ja 3 muuta
  • Laddar…
Onko se ulkoseinä kantavalla toiminnolla. Jos ytongia jyrsitään alas jopa 50 mm, kantokyky pienenee huomattavasti ja sillä on taipumus halkeilla.
Sinun pitäisi kertoa, miksi tämä toimenpide tehdään, sekä mitä mahdollisesti aiotaan laittaa päälle myöhemmin.

J jonaserik sanoi:
Onko kyseessä kantava ulkoseinä. Jos ytongia jyrsitään niin paljon kuin 50 mm, kantavuus heikkenee huomattavasti ja sillä on taipumus halkeilla.
Sinun pitäisi kertoa, miksi tämä toimenpide tarvitaan ja mitä mahdollisesti aiotaan laittaa päälle myöhemmin.
Kaikki tuo on minulla hallinnassa.

Seinillä tuskin mitään kuormaa ja tänään 350 paksu.

E erikjakan sanoi:
Kaikki tuo on minulla hallinnassa.

Käytännössä ei kuormaa seinillä ja 350 paksuus tänään
OK mutta mikä on tarkoitus poistaa 50 mm. Ei vastausta siihen.

Rakennuksen täytyy pienentyä.

AHA ehkä silloin se on kasvanut liian suureksi pinta-alaltaan ja saanut kunnan mittauksilta huomautuksen. Ikävää sellaista, mutta jos he hyväksyvät sen, sinulla on onnea, että voit karsia sitä vähän. On paras leikata uria noin enintään 10 cm välein (parasta 50 mm välein, niin se osa irtoaa helposti) ja aloittaa vaakasuunnassa alhaalta, 50 mm syvyydellä sahalla ja koputtaa väliosa pois talttalla. Siitä tulee oikea kurja työ ja paljon pölyä pyörii ympärillä, mutta on pakko tehdä se, jotta saa sen kuntoon.

Se oli Hilti Spårfräs, jossa on 60 mm syvyys ja 50 mm leveys, se oli hankalaa mutta meni aika nopeasti. Tuli noin 10 kappaletta 240 litran säkkejä Ytong-jätettä :P

• Tykkään
Rumpnissen ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.