3 741 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Paras betonilaatu säkissä?
Aion valaa 2*2m2 laatan, 10cm, uuteen tulevaan pannuhuoneeseen/tekniikkahuoneeseen, johon aion laittaa klinkkeriä (ei vesieristettä lukuun ottamatta kaivon mansettia, ylösnousevia putkia jne.). Valan itse tombolan kanssa ja haluan saada parhaan laadun kuivumisajan/vct:n osalta säkkituotteelle, mieluiten valmiiksi sekoitettuna, jotta voin käyttää sitä ainakin kuukauden kuluttua. Mikä/mikä valmistaja(t) tarjoaa matalan/matalimman vct:n valmiiksi sekoitetulle tavalliselle betonille?
Silloin sinun tulee käyttää ROTbruk
Ardexilla on esim. A34 A35mix ja A38mix
A38mix on päällystettävissä 4 tunnin jälkeen, toiset 24 tunnin jälkeen (luulisin)
Onko sinulla eristystä vai voiko epäillä, että on kyseessä lisätty kosteus?
Ardexilla on esim. A34 A35mix ja A38mix
A38mix on päällystettävissä 4 tunnin jälkeen, toiset 24 tunnin jälkeen (luulisin)
Onko sinulla eristystä vai voiko epäillä, että on kyseessä lisätty kosteus?
Kiitos.nino sanoi:
Olen katsonut jonkin verran pikasementtiä ja ROT, mutta kyseessä on kuitenkin lähemmäs puoli kuutiota ja se on vähintäänkin stressaavaa ROT:illa noissa määrissä tavallisella betonimyllyllä.
Ajattelin enemmän standardibetonin käyttöä, onko olemassa jokin, joka on < vct 0.40? Silloin pitäisi olla päällystettävissä 28 päivässä laskelmien mukaan 10 cm kerroksella, ainakin niin kuin olen lukenut sen
Se on ryömintätila lecasoran päällä, jossa on sepelialusta, ja täytän sen 50 cm tiivistettyä vaahtolasia, sitten haluan valaa sen päälle, joten se on eristystä, mutta ei mitään, mikä olisi kosteusherkkää tai "sulkeutuvaa".
Kuten sanottu, en aio päällystää vesieristeellä vaan ainoastaan laatoilla.
Olen miettinyt Eps:ää myös viimeisenä vaihtoehtona. Mutta samalla skumglas eristää jo vastaavan kuin 20 cm solumuovia ja 400l Eps maksaa kyllä jonkin verran. Toinen syy laattaan on, että minulla on ainakin säiliö siellä sisällä, joten vähintään ehkä 700 kg alle 1 m2 alueella yhdessä kulmassa. Mutta ehkä se on ok Eps:llä myös, kun alla oleva materiaali voi kestää paljon kuormaa? En ole koskaan valanut Eps:llä, jos sitä vahvistaa kunnolla, miten kantavuus on? Pitäisikö vahvistaa ylimääräisesti myös tasoitteessa?Peter2400 sanoi:
Jos et aio käyttää mitään tiivistyskerrosta, sinun ei tarvitse nostaa betonin laatua niin paljon. Voit laittaa klinkkerit melkein suoraan joustavalla laastilla. Suurin riski on kutistuminen.
Betoni kuivuu kuitenkin, koska sinulla ei ole tiivistä kerrosta, vain hitaammin.
Betoni kuivuu kuitenkin, koska sinulla ei ole tiivistä kerrosta, vain hitaammin.
Kiitos.Matti_75 sanoi:
Joten jos valan mahdollisimman vähällä vedellä ja käytän esim. Weber karkeaa betonia säkissä, joka vaikuttaa olevan yksi parhaista, niin se ehkä toimii. 4 viikkoa ei luultavasti ole ongelma, haluanhan, että se on kuivunut mahdollisimman paljon, kun on myös paljon muuta korjattavaa tässä projektissa, mutta sitten haluaisin mielellään viimeistellä ja korjata kaiken huoneessa.
Onko jollakin suositus erinomaiselle joustavalle laastille?
Kiitos kaikista vastauksista. Eps ei ole kovin kantava pannuhuoneessa, jossa on paljon suuria pistemäisiä kuormia, joten siellä käytetään tavallista parempilaatuista betonia ja mahdollisimman vähän vettä sekoituksessa, kuivataan 1 kuukausi, sitten klinkkeri ardex s48.
Sitten kai pitää antaa palautetta.
Siitä tuli 10 cm laatta Weber grovbetongista.
Tein kaadot suoraan betoniin.
Noin 6 viikon kuluttua asensin klinkkerit ardex s48:lla, vähän hankala/kermainen laatoitusliima jos ei ole tottunut, mutta se meni ihan hyvin.
Nyt melkein 4 kuukauden jälkeen se näyttää yhtä hyvältä kuin silloin kun se tehtiin.
Siitä tuli 10 cm laatta Weber grovbetongista.
Tein kaadot suoraan betoniin.
Noin 6 viikon kuluttua asensin klinkkerit ardex s48:lla, vähän hankala/kermainen laatoitusliima jos ei ole tottunut, mutta se meni ihan hyvin.
Nyt melkein 4 kuukauden jälkeen se näyttää yhtä hyvältä kuin silloin kun se tehtiin.
Klikkaa tästä vastataksesi