1 806 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Paperin pingottaminen kattoon..?
Olen juuri repinyt irti pahvikerran kattopinnasta ja ajattelin vain maalata alla olevat laudat. Mutta, kattolaudat näyttävät pahemmilta suurempien rakojen vuoksi lautojen välillä kuin odotin, ja ne ovat melko tylsää puutavaraa. Joten ajatus on laittaa uusi pahvikerros. Mutta koska teen tämän työn yksin, mietin, kuinka voisin yksinkertaistaa prosessia. Mietin nitojaa. Voisiko toimia, jos vain kiinnittäisin pahvin niiteillä..? Tietysti naularimoilla vahvistaen ennen niittausta, mutta ajattelin vain niitata. Tämä vapauttaisi toisen käden pitämään pahvia paikallaan asennuksen aikana. Vaihtoehtona voisi olla täydentää niittauksen jälkeen nauloilla, mutta olisi mukavaa välttää se... Mitä mieltä olette, voiko toimia..?
Jäsen
· Västernorrland
· 11 696 viestiä
Pingotuskankaan asentaminen kattoon on itsessään taidetta. Niitit voivat kuitenkin olla alimitoitettuja, jolloin kangas repeytyy rikki. Luultavasti loput on kuitenkin vaikeampaa.
Juuri niittien heikkous huolettaa minua. Ehkä viisain tapa on kiinnittää paperi niiteillä ja sitten varmistaa nauloilla. En näe suurempia vaikeuksia muualla kuin että olisi helpompaa, jos olisi pari kättä enemmän.. harkitsen tekeväni telineen, joka voi pitää paperin ylhäällä ja toimia ylimääräisinä käsinä. Vaihtoehtoisesti voisi vain ottaa laudan, laittaa paperin sen päälle ja kiinnittää se tilapäisesti kattoon, kunnes paperi on kiinnitetty ja sitten siirtyä eteenpäin..?S Stefan1972 sanoi:
Miltä katon mitat näyttävät?
Jäsen
· Västernorrland
· 11 696 viestiä
Saat sen kuulostamaan niin yksinkertaiselta.... mutta niin se ei ole. Yksin tekeminen ei ole varmaankaan hyvä idea ollenkaan. En siksi että olisin itse kattohuovan laittanut, mutta uskon, että se ei ole helppoa. Kattopahvin saaminen ylös on yksi asia, mutta sen jälkeen sen on istuttava kauniisti ja suoraan, ja sitten saumojen on oltava "näkymättömiä".
Olen pingottanut seiniä, ja se on periaatteessa sama asia, paitsi juuri paperin paikallaan pitäminen. Seinäpingoitus oli helppoa ja hauskaa. Oletan, että katto on hankalampi ja että käy paljon kiroilua ennen kuin kaikki on paikallaan. En kuitenkaan näe mitään suuria vaikeuksia, ja eihän siinä oikeastaan ole mitään ihmeellistä, paitsi juuri pitää paperi ylhäällä, ennen kuin se on kiinnitetty, vain kahdella kädellä saatavilla. Ehkä olen liian optimistinen, mutta siinä tapauksessa joudun odottamaan, kunnes kaksi kättä lisää on saatavilla. Aion kokeilla joka tapauksessa!S Stefan1972 sanoi:Saat sen kuulostamaan niin helpolta....mutta ei se ole. Tehdä se yksin ei ole ehkä lainkaan hyvä idea. En ole itse pingottanut mitään kattoa, mutta luulen, että se ei ole vain vain. Saada paperi ylös on yksi asia, mutta sen on sitten istuttava siististi ja suoraan ja saumojen on oltava "näkymättömiä"
Klikkaa tästä vastataksesi