Onko kenelläkään vinkkiä, miten mittaan askelmia seinälevyihin?
Betoniset portaat joiden vieressä osb-levyseinä, portaat johtavat yläkertaan, osa projektia vanhassa 30-luvun talossa.
Talo on 30-luvulta.
Minulla on betonirappuset yläkertaan. Ulkoseinä on tehty kahdesta betonikivikerroksesta. Sisäseinä on rappattua tiiltä. Ei yksikään astinlauta ole samanlainen. Nousut ovat hieman eri korkuisia ja kaltevia. Lisäksi portaat kääntyvät 90 astetta, mikä saa astinlautojen syvyyden vaihtelemaan.
Portaikko on valmis, paitsi porraskärki, joka laitetaan, kun seinä on valmis ja nousu on maalattu.

Kuten näette, olen kiinnittänyt OSB-levyn. Tein mallin kopiopaperista, joka teipattiin seinään askelmien ympärille.
Projekti on jämähtänyt paikoilleen:sweat:. Minun täytyy nostaa lisää OSB-levyjä ennen kuin aloitan uudelleen kipsillä.
Pitäisikö minun jatkaa paperin teippaamista seinään luodakseni mallin, jonka mukaan sahaan levyt, vai onko olemassa parempi tapa?

Paras vastaus

Kyllä, on olemassa paljon menetelmiä. Voidaan mitata koordinaatit, mikä on melko aikaa vievää. Hyvä menetelmä on mallata se masoniittinauhoilla ja kuumaliimalla.

• Tykkään
teklov
  • Laddar…
Sinun ei kai tarvitse olla niin tarkka OSB-levyn kanssa? Pitäisi kai olla mahdollista mitata riittävän tarkasti, jotta "lähelle" päästään. Olet varmasti laittamassa kipsilevyn sen päälle, ja sitten oletan, että laitat myös jonkin listan (tai lateksinauhan?), joka peittää syntyvän raon. Vai ajattelenko väärin?

Mittaisin OSB:n reunasta, joka on jo paikallaan, jokaisen portaan alapintaan ja yläreunaan ja sitten mittaisin jokaisen portaan korkeuden ja sen jälkeen piirtäisin ja sahaisin sen seuraavaan OSB:hen.

Ethän ole asentamassa raskasta hyllyä sentin päähän portaasta, joka sinun täytyy kiinnittää siihen OSB-levyyn, ajattelen.

mattiasp mattiasp sanoi:
Kyllä, on olemassa monia metodeja. Koordinaattien mittaaminen on yksi tapa, mutta se vie aikaa. Hyvä menetelmä on käyttää mallauksessa masonitraitasia ja kuumaliimaa.
Kiitos, sitä kokeilen.

T teklov sanoi:
Kiitos, sitä kokeilen
Tein kuten @mattiasp ehdotti, ja se toimi todella hyvin. Kiitos vinkistä.

• Tykkään
mattiasp
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.