Hei. Olen ajatellut asentaa panelin tiilitalooni.
Miten kannattaa edetä, onko jotain erityistä mitä täytyy huomioida, esim. joku tuuletusväli tai vastaavaa?
Miten tehdään ikkunoiden ympärillä?
Terveisin

jos haluat paneelia, on varmaan parempi poistaa tiilet ensin.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Okei,miksi?😐

ei tarvitse laajentaa ulospäin niin hirveästi ja eristystä voi järjestää paremmin ilman välikonstruktiota, jotka muuttuvat hankaliksi. Silloin voi eristää vähän ylimääräistä ja silti pitää ikkunat ja sellaiset vanhoissa paikoissa.

Vai ajattelitko paneloida suoraan tiilen päälle?

harry73
Stefan1972 sanoi:
vill du ha panel så är det nog bättre att ta bort teglet först.
Todella tyhmä ehdotus:thumbdown:
Varsinkin kun et tiedä miltä TS:n talo näyttää. Kuka sanoo, että tiili ei ole kantava rakenne?

harry73 sanoi:
Todella typerä ehdotus:thumbdown:
Erityisesti koska et tiedä, miltä TS:n talo näyttää. Kuka sanoo, ettei tiili ole kantava rakenne?
Kyllä, saat olla sitä mieltä, mutta ts ei olekaan kirjoittanut kovin paljon faktoja ja tämä on vapaa foorumi, jossa jokaisella on vapaus ottaa osaa siihen tietoon, joka katsotaan soveltuvaksi.

Olen samaa mieltä Stefanin kanssa. Jos haluaa vaihtaa julkisivumateriaalin paneeliin, tulisi tiili poistaa ensin.

Mutta minun täytyy myös kysyä, miksi haluat vaihtaa paneeliin?
Tiili on huoltovapaa ja julkisivusi näyttää yhtä hyvältä kuin tänään vielä 100 vuoden kuluttua, vaikka et nostaisi sormeakaan. Paneelia taas täytyy huoltaa 10-15 vuoden välein, jotta se ei näytä huonolta ja lopulta tuhoudu.

onko niin, että tiilet ovat halkeilleet jne on hyvä syy poistaa ne ja jos alla on hirsikehys, on paljon nauloja ��

Jos poistat tiilen, sinun on rakennettava seinään vähintään yhtä paljon kuin tiilen paksuus + ilmarako, muuten se näyttää oudolta sokkelin kohdalla. Tiili asettuu varmaan enemmän tai vähemmän sokkelin tasalle?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.